Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 2158 ggr
Rustibuss
0

Furminator på Sheltie

Hej undrar lite om Furminator funkar på Sheltie? Jag använder en vanlig hundkarda försiktigt för att få bort den lösa underullen och det fungerar men är lite orolig att slita bort täckhåret. Har kollat runt lite på olika priser på Furminator det finns från 120 kronor upp till otroliga 520 kronor. Furminatorn för 120 är i exakt likadan förpackning som den för 520 kronor, jag tänker lite att den för 120 kanske är en kopia, men kan en kopia ligga i en förpackning som är identisk originalförpackningen? Hur ser jag om det är en kopia eller oiginal Furminator egentligen? Läste att kopian drar bort täckhåret och originalet Obestämd inte gör det, vet inte om detta stämmer.

Medarbetare för Welshponny ifokus

Ressu
0

Jag använder inte furminatorn på våra sheltien, dock används den flitigt på cockern. Jag använder en kam med rullande tänder som är helt fenomenal på att ta bort den bottenull som inte borsten (Roger Paran) tar.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Rustibuss
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad heter kammen? Jag har en kam som har fasta piggar som är till långhårs katter och hundar den kallas för Mirakelkammen, den tar bort underull men Diablo är håröm och gillar inte direkt när jag provat kamma bort ullen.

Ressu
0

Vad kammen heter har jag ingen aning om men hittade den på djuraffären. De finns på de flesta.

Ang. att vara håröm så borstar / kammar du honom med våt eller torr päls?

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Rustibuss
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej jag kammar honom när han har torr päls och när han har blöt päls fönar jag och borstar honom. Glad