Min älskling har blivit biten..
Min lilla Lexie har blivit biten av en annan hund, en flatcoated retriever. Lilla lexie som inte ens blivit halvåret.. Vi var hos några kompisar till mig i Småland (Jag bor ju i sthlm), och jag var sjuk (feber o så) låg i sängen o mamma kom upp, lexie va hos mig o tugga på ett ben.. Sen kommer flatten in och bara rusar fram till lexie o slänger sig över henne.. Mamma försöker bända fast henne och jag skriker NEEEEEEEEJ det högsta jag kan, men till slut får mamma låss henne och lexie springer upp till mig. Först ser vi inte att nåt hänt men sen blir hennes huvud rött.. o hon hade fått ett sår.. O de rann blod o såg ganska djupt ut.. :( Min stackars tjej, vad hade hänt om inte vi var i samma rum? Det såg inte ut som om den stora tänkte släppa.. O vad hade hänt om tanden hade gått igenom skallbenet?
Lexie la sig direkt på rygg och skrek, hon fick iaf tre stygn i huvudet och ett halv rakat huvud.. Utställningen blir inte heller av (som vi tränat jätte mycket till), fast huvudsaken är ju självklart att hon mår bra. Jag vill inte ens tänka på vad som skulle kunnat hända..
Urk stackar vilken mardröm! Hoppas hon kommer att må bättre snart!!!
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh, vad hemskt!!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Men lilla skruttan vad läskigt. Skönt att det gick bra!
Ni vet fortfarande inte varför flatten gjorde så eller?
Den kanske behöver en veterinärundersökning….
#5 Ne, men de har sagt att den blivit annorlunda efter att den fått valpar.. Det är enligt mig inte ens okej att vakta, o speciellt inte rusa fram med död i ögonen..
Det är väldigt läskigt.
Var själv med om det där fast värre. En rottis höll på att ha ihjäl min sheltietik. Det hela slutade som tur var med en väldigt massa stygn och dränage.
Det var också helt oprovoserat. Tur att det gick bra.
#7 Ja, jag läste det förut..
Hade inte min mamma eller jag varit närvarande så hade inte min tjej varit vid liv idag..
Hur mår hon nu?
Det värsta är att ägaren har mage till att käfta emot..
retrevers hade jag tänkt som en snäll hund man kan lita på. Men detta är en varning att inte lita på nån. Men man vill ju även att de ska få hälsa på hundar. Svårt det där. Min sheltie också 6 månader springer fram till varenda hund han ser så fort han får chansen. Vilket kan bli väldigt farligt ju. Jag vill kunna låta honom springa fritt ibland men det kanske man inte borde göra. Hemskt att sånt händer!!! Krya på er vovvisarna!
Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)
#8 Hon mår bra och pälsen har börjat växa ut igen. Hon ser lite rolig ut. :) Det tråkiga är att hon är väldigt osäker på andra hundar och hellre anfaller än hälsar om hon är det minsta osäker. Något vi jobbar på dagligen och det går framåt som tur är.
ursh vilken skräckupplevelse! Tur att ni var där!
#10 det är ju bara att träna och se till att adrig släppa valpen helt lös förensni har en 100% inkallning!
Ja det var hemskt.. :(
Hej Cassii
Jättetråkigt det som hänt med din lilla prinsessa, nu är det jätteviktigt att hon får träffa andra SNÄLLA hundar.
Hoppas du har några som hon lekt eller träffat tidigare, också viktigt att du är lugn när ni möter andra hundar på promenader.
Lycka till
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
#14 Tack så mycket Hazel!
Det som är det jobbigaste är.. hon är inte rädd eller reserverad mot andra hundar, oavsett storlek. Meen, människor. Hon är grymt reserverad mot alla människor, till och med min bästavän som vi träffar varenda dag.. Alla utom oss i familjen :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker jättesynd om både dig och hunden! Det är ju fruktansvärt att något sånt där ska behöva hända. Lider med er!
//Sara (lollipop99)
#15 Är hon reserverad eller rädd? Två helt skillda saker och en sheltie ska ju vara reserverad enligt ras standarten
#17 Mer osäker, vet inte om det ska tolkas som rädsla. Antagligen JA. Hon mårrar och sådant, blivit grymt vaktig kring mig sen allt hände..
Då är hon inte reserverad utan osäker / rädd . Hade en hund som var så vi gjorde som så att så fort någon kom in fick dom köttbullar och sätta sig med ryggen mot hunden och sträcka bak handen och viktigaste av allt att dom skulle skita i hunden sedan aldrig ens titta på den! Det gick över efter några månader :) Men jag skulle ta tag i problemet redan nu , Kanske privat träning osv :)
Jobbar med det dagligen, och det funkar numera jätte bra om det är en-två personer, dock om det blir flera så gömmer hon sig gärna..