Skulle jag passa som sheltieägare?
Jag bor utanför Stockholm med en stor tomt med ett ganska stort hus. Det finns ganska mycket skog och terräng att gå i här och jag går gärna ut och går mycket med hunden. Sen vill jag gärna tävla med hunden i agility också. Vet någon hur gammal man måste vara för att få tävla i agility? Jag har också grannar som har hund så de kan passa hunden när jag inte är hemma så att vovven slipper vara ensam. Ungefär så här ser en vanlig vardag ut hemma hos mig:
9.00 går jag till skolan och lämnar hunden ensam eller hos grannarna när de kan.
Mellan 10.45-13.00 har jag lunch och går ut med hunden och cirka 14.00 slutar jag och kommer hem till hunden.
Jag uppskattar att ni delar med er av era hunderfarenheter till mig och ger mig tips och goda råd. Tror du att jag skulle bli en bra sheltieägare?
//Sara (lollipop99)
Visst skulle en sheltie passa =).
Då du undrar hur gammal man ska vara för att tävla inom agility, menar du då hunden eller föraren? =) Hunden ska iaf i Finland vara fyllda 18 månader (tror dock ni har samma i Sverige).
Jag tycker att sheltien är otroligt anpassningsbar. Hos oss är det inga problem om hunden hamnar att vara "hemmahund" (alltså inte aktiveras med så mycket) eller om vi intensivtränar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för svaret! Jo, jag menade hur gammal föraren behövde vara för att få tävla i agility=)
//Sara (lollipop99)
#2 jag tror inte det finns någon åldersgräns när det gäller agility , sist jag tittade på tävling var det en 9 -10 åring med :) Sen om sheltie skulle passa ptjaa det beror på vad du är ute efter för en hund :)
#2 Det finns ingen åldersgräns i agilityn för föraren =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
OK, tack
//Sara (lollipop99)