Agilitytävling 12/6 2011
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag och min shelite Mojsans Black Diamond *Ronja* har varit iväg på Bro-Håbo BK för att tävla agilityklass 3
Idag så skulle det bjudas på ett officiellt agilitylopp och ett inofficiellt agilitylopp. Båda var på samma bana så att man kunde få revansch efter det officiella loppet och träna lite extra. Jag måste säga att det var stenkul att få köra samma bana två gånger - det är inte varje dag man får göra det på en tävling!
Jag och Ronja hade startnummer 5 och vi blir det första ekipaget som nollar, det gick absolut inte supersnabbt, men det var stabilt, jämnt och med bra vägar. När jag var i mål uppfattade jag inte riktigt tiden så det var en nervös väntan medans alla andra ekipage körde. När resultatlistorna sedan kom upp visade det sig att jag och Ronja hade fått en tid på 42,46 sekunder och därmed en 2:a plats!!!!
En klubbkompis kommer fram till mig och säger att det blev något fel på min tid och att jag måste göra omlopp, jag tror inte mina öron och känner hur besvikelsen väller över mig. Plötsligt ser jag hur han flinar stort och han berättar att jag tog hem CERTET!! Jag blir typ överlycklig och förbannad på samma gång och kastar en handduk på honom (förlåt). Sedan går det upp för mig att jag och Ronja faktiskt gjorde det och Vi hade skapat magi - tillsammans.
Vi diskade oss förövrigt i det inofficiella agilityloppet, det var två långa tunnlar som låg bredvid varandra och när jag trodde att hon siktade rätt så sa jag "igenom", med tydligen hade Ronja riktat in sig på fel tunnel. Men vad gör det? Vi nollade rätt lopp, och jag är så jäkla stolt över henne!!
Det har inte ens gått två år sedan jag och Ronja debuterade i agilityklass 1 och hoppklass 1. Under våren nu har vi lyckats plocka 3 SM-pinnar (2 i hoppklass 3 och 1 i agilityklass 3) och idag lyckades vi ta ett CERT, jag tror knappt att det är sant..
Vad roligt! Stort grattis!
Det var ett snyggt lopp :)

Grattis:D
Snyggt lopp och stort Grattis!
Åh, Grattis! 
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Tack :)
Vad snyggt!Kan du lära mig köra så bra?
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#6 det kan jag nog, det är ju värt ett försök :)
Grattis, det var jättekul att titta på filmen vilken fart och vilken otroligt duktig hund du har samt du är ju också duktig.
Medarbetare för Welshponny ifokus
#8 tack snälla! Dina ord värmer verkligen!!
#7 tack tack får höras mer på PM!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*