Sämre uppfödare........
Finns det någon som köpt en sheltie hos någon som ni ångrar att ni köpte valpen/hunden hos? Jag menar inte att man ångrar sin lilla valp/hund utan att uppfödaren inte är seriös eller är dålig på att hålla kontakten,struntar i att svara på mejl eller telefon när ni ringer. Eller att sheltien har vuxit sig för stor och att man kan misstänka att uppfödaren visste om detta när hon sålde valpen till dig.
Det vore intressant att få veta eftersom jag letar sheltie.
Vi hänger inte ut människor och kennlar på det sättet här i forumet.
Sådant får man ta via privat kontakt om det är nödvändigt, om någon vill varna för någon eller om du har en fråga angående det till någon av medlemmarna.
Mitt tips om du vill höra om erfarenheter från valpköpare är att du tar kontakt med folk som köpt valp från de kennlar du funderar på. Många uppfödare är också villiga att vidarebefodra kontakter mellan sina valpköpare (förutsatt att båda parter är villiga). Det är bra för alla att skapa kontakter och uppfödare vill ha valpköpare som hört sig för och vet vad de ger sig in på.
Jag tycker också att du ska läsa den här tråden:
http://sheltie.ifokus.se/discussions/4d7ba343c5c6a755e700077d-rad-till-valpkopare#discussions-1
Och den här artikeln:
http://sheltie.ifokus.se/articles/4d8b18afc5c6a719c8000005-tips-for-val-av-uppfodare#articles-2
Bläddra gärna runt på forumet och på de andra hund- och djursajterna, det finns många nyttiga artiklar och trådar att läsa inför köp av hund.
Inte en sheltiekennel, men min uppfödare var inte så bra tyckte jag. Hon intresserade sig heller inte för valparnas framtid och i efterhand var det mycket lurt som vi borde tagit reda på…
#1 Mycket bra slrivet
#2 Man kan säga att kennel och uppfödare är samma sak när det gäller att hänga ut.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#3 Nu kan man ju inte riktigt lista ut vem det är som födde upp min hund dock.
#4 Sådant är mycket ledsamt. Det får man ta upp med uppfödaren och kennelklubben
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#5 Jag vet vem som födde upp min hund. Men det behöver ingen annan veta, det är det jag menar.
Det är en blandras.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Mycket bra skrivet, och helt korrekt svarat, Jag vill inte se några uthängningar på uppfödare//kenllar härinne inne på sajten. Detta finns även i våra Skrivregler på sajten. Man får inte skriva så man kan få fram en persons identitet.
Mvh medde//Sajtvärd
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Du kan ju om formulera frågan och fråga vilka uppfödare man varit nöjd med.
#8 Hade velat ha en "gilla"-knapp där 
*Dubbelpost, jag tog bort den ena*
Bra då ställer jag frågan istället Vilken kennel har ni köpt era hundar av som ni naturligtvis är nöjda med? Vill endast veta sheltie kennlar.
Det intressanta är ju vilka kennlar som är bra