Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettagility-freestyle-mm
Läst 1350 ggr
Kitten86
2011-08-05 10:39
0

Fortsättningskurs

Nu är jag och River anmäld till fortsättningskurs i agility!! Ska bli såå kul att komma igång igen på allvar!

Sommaren har varit mycket varm och jag har jobbat mycket så agilityträningen har blivit lite torftig.
Men jag har köpt lite hinder på Rusta så vi har iaf kunnat träna lite. Främst har jag fokuserat på slalom (vi har börjat att komma från "fel" håll mot första porten) men även tränat hopphinder och att han jobbar frammåt utan att jag måste springa med hela vägen fram till hindret….

Hemmaträningen har gått bra, men det ska ändå bli kul att komma iväg till klubben och träna lite annat ocksåbland andra hundar, så vi får fortsätta att utvecklas. Mitt mål har ju varit att åtminstonde starta, även om det är inoff, en tävling innan året är slut Cool

emma93
2011-08-05 16:15
0

Vad kul att ni skall gå fortsättning!! Håller tummarna att ni kommer till start enligt planerna!

Beckibus
2011-08-06 18:49
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jaa äntligen!Ska jag och Prillan men och titta??När börjar den?Ringer dig när jag kommer hem måste träna Prillan mer med folk och hundar ikring..

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Kitten86
2011-08-07 11:25
0

#1 Tack så mycket. Jag hoppas, och tror, att vi nog ska komma till en star iaf.  Ska bli kul att fortsätta…

#2 Om du vill och kan, så får du följa med och titta när vi tränar.

Beckibus
2011-08-17 18:30
0

#2 tackar tackar! Får ju hem Sheltien också:)

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[Malin3033]
2011-08-17 19:43
0

#4 ursäkta för OT, men har du hittat dig en valp nu? Varifrån? :)

Beckibus
2011-08-17 20:15
0

ja det har jag men det dröjer innan den kommer..vet inte det e hemlig för det ska bli överasknig men den e blue merle!kan pm ist!:) :D

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Kitten86
2011-09-03 12:30
0

Nu har vi kommit igång!!

Vi har nu varit på två lektioner och det går jättebra. Nu gäller det att öka svårigheten och att finslipa och få med sig lite mera fart samtidigt som jag  fortsätter träna på hindersäkerheten…

På torsdag ska det vara träningstävlig på klubben och i stortsett alla från kursen ska komma, och titta om inte annat. Det lutar åt att vi, jag och River, ska testa att köra bana då i båda klasserna (lika bra när man är igång). Vi får se hur det går - kan ju inte bli mer än diskad…

[countess]
2011-09-03 15:08
0

#7 hejja hejja :D Lycka till :)

Kitten86
2011-09-04 11:50
0

Tackar! Känner nästan nervositeten komma redan nu, men vi kan ju inte bli mer än diskade. Ska ändå bli kul att testa. Tänkt att gå in förutsättningslöst och så får det gå som det går….