Hur stora är era 7 månaders?
Halloj! Min tik känns så fruktansvärt liten, hon är 34 cm hög och väger 4,1 kg vid 7 månader. Hennes kullsyster, är 35 cm och väger 6,4 kg. Hon är inte underviktig eller så, utan väldigt nätt. Men hur kan det vara så stor skillnad? Hur mycket vägde era när de var runt 6/7 månader? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej min hund vägde vid 6 och 7 månader 5,8 kg och var 36 hög, men han är en hane. Nu är han 13 månader och är 36,5 cm och väger 5,8.
Var glad att du inte har en förstor hund utan en nätt dam.
Medarbetare för Welshponny ifokus
Hehe, du skulle sett min Ilsa och hennes kullsyster när dom var små. Ilsa var typ hälften så liten som syrran. Nu är dom mer lika men det skiljer ändå ett par centimeter.
Och min var mindre än din är när hon var sju månader. Nu är hon ca 34 cm och 5 kg tror jag men ska föröska få henne mätt och vägd i dagarna.
Dom är också rätt olika i färgen, Ilsa är väldigt väldigt skuggad medan syrran är väldigt röd med endast en svart fläck vit svansroten (som nästan de flesta sobla har).
Däremot tycker jag att man ser väldigt stor likhet på deras kroppsform och ansikten (och deras kullbröder som är trefärgade).
Syrrornas vita tecken är också rätt så lika.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så söt hon är :)
Min tik blev 8 månader igår, här är en bild där man ser hur hon växer och pälsen, tror dock det är väldigt olika hur dom sätter pälsen, endel blir klara snabbt andra behöver längre tid.
Hon är dock i övregränsen i höjd, ännu inom måtten men hon får inte växa mycket till :/
Och cirka 11 månader gammal ser hon ut som nedan
Hon kommer nog aldrig att bli ett pälsmonster, däremot är hon urfälld på denna bild så vi får se om hon får till lite bättre päls åtminstone. Din är det ju lite svårt att veta med, hon verkar ju väldigt nätt och liten. Pälsmässigt lär hon antingen bli som min eller kanske ha mindre- svårt att veta. Däremot hade min fortfarande mycket "ludd" kvar i pälsen vid den åldern- det verkar som att din fäller? Du kan nog inte räkna med något pälsmonster du heller tyvärr :)
#4 Tack så mycket! :) hon är så fin, hur stor är hon?
#6 Ååh hon är så fin! Nää något pälsmonster lär hon ju inte bli.. :p men hon fäller, o han aldrig varit speciellt luddig i hela sitt liv.. ;/ Jag hoppas på mer päls iaf..!
Min såg ut så här vid 7 månaders ålder.
Hon blir sannolikt heller inget pälsmonster, men det är nog bara skönt.
Hon fällde inte förrän vid 10-11 månaders ålder.

http://www.ronja.cybersite.se/document.htm?doc=103899 En växtkurva på min lilla Viggo :)
Mvh Emelie 
#9 Vad kul att du gjort en sån sida där man kan följa i både text och bild!
Jag hittar inte noteringarna om mina kullsyskon vid 7 mån ålder, men jag hittar noteringen för 8 mån ang höjden. Hanen var då 36,5 och tiken 36 cm i mankhöjd. Snart fyller de 10 mån och jag har glömt att mäta vid 9 mån, så nu måste jag försöka komma ihåg det.:) Nånstans har jag även noteringar för deras mamma, morfar, och morfars mamma men att hitta gamla saker just när jag behöver dem är inte min starka sida:). De två första generationerna var dessutom innan hemdatorernas framfart.:)
Här kommer en bild på min 1åring.
Hon är stor, väger ca 10 kg och har nyligen fällt sin päls, så hon ser extra klen ut på bilden. Hon har aldrig haft mycket päls så jag tror inte hon blir en fluffis.
Det är så enkelt som att vissa är stora, andra små. Vissa har myycket päls, andra har mindre.
Jag vet kullsyskon där den ena är större än min och den andra är betydligt mindre än min. Tappade hakan när jag fick veta att dem var helsyskon.
Jag gillar dock de med mindre päls och som är lite större, känns mer sportig och inte så utställningsfin. Men smaken är som baken :)
Ställt ut min 2 ggr, hon blev BIS Valp en gång och andra gången ca 8 månader gammal kom hon sist, pga inte lika lång päls som jämnåriga.
Så sålänge du inte är helt inne på utställning så ska du nog inte oroa dig över pälsen :) Skönt att slippa Pälsvård hihi.
min tik är 33 och är 7 månader :)
min hane är 45 och 11 månader :)