Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1797 ggr
GabbiesK
0

Regntäcke till Sheltie

Jag håller på att bli tokig! Letar efter ett regntäcke till min lilla tjej men de jag hittar är för små eller för stora. Hon är liksom för lång över ryggen så alla täcken som är tillräckligt långa blir för stora i övrigt. Hur har ni löst det? Jag tycker ju ändå att hon är en ganska normalstor sheltie..

Sofiatinnert
0

Jag har huttra fritidsoverall st 303 passar göra bra på min :)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Kitten86
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag använder mig av hurtta regntäcke som passar jättebra. Går ju att anpassa i hals etc oxå…

Rustibuss
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag köpte ett Hurtta täcke storlek 42 till förra vintern men den har han vuxit ur så den ska våran andra lilla sheltie, som vi ska köpa snart, få "ärva". Har köpt ett annat täcke nu storlek 45 och det passar bra. Men rådet till dig är att ta med dig din hund till djuraffären och be att få prova olika täcken så kommer även din vovve att bli glad i regn och snö.

Medarbetare för Welshponny ifokus

fluffboll93
0

hurtta brukar ha bra storlekar :)

emma93
0

Jag har back on track till mina (då de har så många storlekar att välja på), och även en hurtta regnoverall. Det som varit klurigt med täckena är att det som passar perfekt när de är avfällda kan vara för litet (för kort) när de är fullpälsade. Så bäst är att köpa när de har som mest päls, om man bara skall ha ett.

[countess]
0

DU kan ju alltid beställa ett med special mått :) Min tax som jag hade när jag var 10 år beställde jag ett vintertäcke till , tyvär gick han bort samma vinter och mamma gömde undan täcket för jag inte klarade av att se det ! Nu 13 år senare hittade pappa det och hans nya sambo det av en slump och det passar min shltie exakt :) Nä men då får man ett som passar perfekt :)