Våra andra husdjur #2
Tänkte göra en ny tråd (eftersom den andra är så stor) där vi kan visa våra andra djur, om man nu har det =)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jättefina! Här är en bild på min dvärgvädur Sotis som vi har fött upp själva. Hände något med bilden, vet ej vad?
//Sara (lollipop99)
Alltså, Penny är den blå-prickiga och Sunny är den gula. Jag har bättre bilder men kunde inte få de på datorn… Alla mina älsklingar!
//Sara (lollipop99)
Va fina =)
Tackar så mycket
//Sara (lollipop99)
Superfina både fåglar och katter.
#3 Älskar den profilen
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#10 ja han e en riktig snygging det va synd att min dröm å ha honom som avelshane gick åt skogen men men så e det.
Utöver Hugo har vi en massa fiskar, eftersom att både jag + sambo är intresserade av det så finns det en hel del skulle man kunna säga. Ingen bild på alla fiskar men på en stor del av alla akvarier vi har.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Vad kul att få se alla djur! Önskar så att jag hade såväl, katt som undulat. Älskar orientaler! Och akvarium har jag också haft i mängder och tycker att det är superkul. Odlade lite ett tag, men sen tog hundintresset överhanden.
Har inga andra husdjur än hundar just nu.
Ja, jag får väl inte glömma Hugos favorit, Pippi! Min nu 10år gamla undulat. En kaxig & envis liten herre som blir riktigt sur om han inte får som han vill. Tycker han att Hugo blir för närgången tvekar han inte att bita honom i nosen.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#13 Han har rörlig sternumkrok man får avla på det men jag är emot att avla på en defekt som kan gå i arv så han blev kastrat har ju hans syster som jag satte mitt hopp på men hon fick livmoderinflammation å höll på å stryka med så min oriental/siames uppfödning gick åt skogen där.
Här är min Paul, lejonhuvad kanin med teddypäls. Visserligen har ni fått se bild på honom rätt så nyligen men jag tycker att han förtjänar att vara i den här tråden också ;)
Det här fotot togs förra sommaren.

#16 Inte så kul ,men ett klock beslut. Jag har tidigare fött upp Crx katter.
#17 Klart snyggingen ska visas upp.
Va fina de e allahopa!
#12 maj gad va akvarium gör häftigt!
Snacka om läckert med en "akvarievägg" hemma. Så skulle jag också vilja ha om jag bara hade råd… Då skulle man få plats för allt man vill ha!
Jag har ju, nästan, två av allt: 2 st hundar, 2 st hästar, 2 nymfparakiter, 2 akvarier med fisk och så en katt.
Min shettis Nobel
#21-22 Travgalen som jag är, så blir min fråga? Vad är det för stam på din fina dam. Vad heter hon på "riktigt"?
Hennes namn på papperet är "Debbie Beauty", hon har inte tävlat någe direkt då hon inte har så mycket trav på såsätt i sig. Hon är mer en ponnny i sin konstruktion och hon är gallopör i hjärtat! Amerikansk stam. Är idag 26 år gammal, men inte en dag över 5 år om man skulle fråga henne
Kör henne (och lillen) regelbundet likväl som jag rider både klassikt (hobbyridning med inriktning hopp och distans) och western.
Åh vad kul att få se alla dina familjemedlemmar Kitten86. Och det är ju en fantastiskt härlig färg på din Shettis!!
Ja, dem är ett sannerligen härligt gäng (o)djur som jag har glädjen att dela mitt liv med. När jag skulle åka och kolla på honom visste jag inte om hans udda färg utan väntade mig en "klassisk" shettis, svart eller brun, men så mötte denna bedårande herre mig och jag var såld! På bilden är han nytrimmad inför sommarsäsongen…
Hur ser en husgecko ut? Ville ha leopardgeckos när jag var liten, de är fina och häftiga… Fast spindlar har jag aldrig förstått varför man vill ha som husdjur! Även om de är häftiga att se på.
#21 En husgecko är en jävligt cp-störd ödla! Dom springer iväg när man öppnar terrariet och sen måste man jaga dom eftersom dom är så snabba. O leopardgecko är tråkigare en en spindel tycker jag. Mina terrariedjur bara sitter i sina burar hela tiden, och det e fint att kolla på dom :( speciellt när jag matar spindlen, han dödar skit stora kackerlackor direkt :)
(så här ser en husgecko ut)
Vi har frigående höns av rasen Svarthöns, en gammal Svensk lantras.
Här letar Honey, Vera och hönsen efter några torra brödskivor,.
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
Här en en av hönorna med sina tre små kycklingar.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
Och så våran snälla, stolta tupp Torsten.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
Vad fina höns du har. Torsten va riktigt fin, och ser riktigt stolt ut…!
Åh vad vackra de är, hönsen! Urläckra! Har inte ni en tam skata eller annan fågel Hazel?
Helt hunder bara!
#40 Vad intressant det där om omplaceringshem för hemlösa kaniner lät! Det skulle jag vilja ha
//Sara (lollipop99)
#37 Jo vi hade en skata som vi fick som unge, men han flyttade från oss när sommaren tog slut, vet inte vad som hände med honom men vi tänker att han hittade en fru och fixade en egen familj.
Han hette Klas och var bästis med våra sheltisar, följde med på promenad och lekte med hundarna, det finns lite filmer på han och hundarna på www.sockertopp.se på Nora och Hazels sida under filmklipp.
Bifogar ett par bilder på honom.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
Ett till på Klas när han mumsar körsbär.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
#41 Vilka fina färger på parakiterna!
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
#44 Helt underbar bild. Just det ja, Klas var det ju:) Såklart att han träffade en fru och bildade familj!!:)
#41 Vilket härligt djurliv ni har!! Verkar helt underbart, och parakiterna är så praktfulla. Sådana har jag aldrig sett!