min älskling på vift
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej !
fredag 2/9 hämtade jag min lilla drömhund från en kennel i trångsviken.
lördag 3/9 smet hon ut genom dörren och har nu varit borta i 6 dygn.
det kenneln inte berättat är att valpen är folkskygg och kommer därför inte till folk.
är det någon som har erfarenheter av bortsprungna shelties?
Kram
Med risk för att låta otrevlig, men du skrev alldeles nyss att din lilla hund hade smitit ut, och letar nu efter en till?! Hur går det ihop egentligen??????? Ut och leta den stackars valpen istället för att börja söka en ny kennel!!!!!!!!
Vad hemskt att höra, hoppas att ni hittar henne.
Vad har ni gjort hittills i sökandet?
Är det Lisa det handlar om? Som det cirkulerar information om på Facebook?
Whippeten Noah har varit borta jättelänge med resultat att han blivit folkskygg.
På bloggen finns deras historia och en massa bra tips på hur man letar efter och fångar in en folkskygg hund.
NEJ!! söker inte en ny hund ! men en kennel som man kan prata med och få råd ifrån eftersom jag inte kna få några råd från mina!!!!!!
Ja det är lilla lisa ! tack ska gå in och läsa :)
jag söker alltså inte en ny sheltie utan en kennel man kan få råd ifrån. har letat dag och natt efter min prinsessa ända sedan hon försvann och vill ha råd hur jag ska göra för att hon ska komma tillbaka. därför vill jag även ha tips på bra kennlar man kan ringa som har erfarenhet ! vill inte ha någon annan än min lisa.
#3- oj, ursäkta, visste inte det :( Hoppas hon kommer hem!
jag söker alltså inte en ny sheltie utan en kennel man kan få råd ifrån. har letat dag och natt efter min prinsessa ända sedan hon försvann och vill ha råd hur jag ska göra för att hon ska komma tillbaka. därför vill jag även ha tips på bra kennlar man kan ringa som har erfarenhet ! vill inte ha någon annan än min lisa.
det är okej, det var dåligt formulerat av mig. man mår så fruktansvärt dåligt när djuren är på vift.
usch va hemskt lider med dig!!! hoppas hon kommer tillrätta snart!!
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Jag har ingen erfarenhet av just borttappade shelties men det finns lite saker man kan göra rent generellt när hundar försvinner.
Tycker valpen om andra hundar? Försök låna en sheltie från din uppfödare som valpen känner igen samt tycker om och leta efter henne! Vill inte uppfödaren låna ut en hund så be någon annan som äger en shelite- sheltiesar tycker ofta om sina rasfränder!
Lägg ut doftande mat på trappen. Lägg upp lappar och försök se till att hela grannskapet vet om att hon är borta. Ge alla ditt telefonnr som de kan nå dig på ifall de ser henne. Ring lokalradion och be dem efterlysa henne. Be uppfödaren komma och ropa efter henne. Etc.
#10 Hon kanske skaffat ett annat nick?
#11 Ja visst,men då man inte vet detta, så blir det inte trådskaparen som svarar, man utgår från den som skrivit från start. Samt varför ska man byta nick?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#12 Varför man gör det? Jag har gjort det två gånger. Hette Musse05 först, efter mitt marsvin, men då det dog valde jag att byta till Mexxiesom jag döpte min hamsteruppfödning till. När jag inte tog någon till kull och dessutom blev lite irriterad på att ständigt bli kallad för Mexxie så tog jag sen detta.
Vad ts hade för anledning vet väl inte jag.
Tänker inte ens diskutera detta i den här tråden. Då äämnet är något helt annat. En påpekan är att på denna sajt är det endast tillåtet med en nick. Man kan alltså inte skriva med under flera nicker.
min kompis gjorde den anvädaren och startade tråden åt mig. för jag var ute och letade efter min hund.
jag ville inte att det skulle vara mitt namn som nick. därför bytte jag. när jag kom hem igår. :)
så där har ni svaret på det.
vi hittade henne imorse ! tack för hjälpen.:)
hugs !
#15 Som jag trodde :D Det var bara ett nick som skulle bytas.
Vad kul, grattis (?)! Höll tummarna för er, det kanske hjälpte :)
Tråden är nu låst, Då allt ordnat sig för TS, samt att det blev ett helt annat ämne i tråden, vilket inte hörde tråden till.
Jag vill göra er uppmärksamma på att endast en nick är tillåten att andvända på denna sajt.