Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1851 ggr
medde
0

God helg 16-18 sept

God morgon.

Nu är det fredag och man kan nog säga att helgen är strax här. Det är bara klara av dagen.

Morgon börjad med efter morgonprommis att tvätta rent och fixa med Karizma´s öra. Mina två tjejer slogs igår så det brakade om det! Det slutade med att Karizma fick ett sår i örat av sin dotter.. Dessa barn.. Nåja Blondie börjar känna hon kan nog sätta mamma på plats och därav försöker.  Så vi har lite att handskas med här hemma, en liten hundtjej i värsta tonåren,,

I helgen ska jag med min dotter på konsert. Hua mig det blir att fixa öronproppar misstänker jag, skrikande flickor och sjungande hoppande pojkar på scenen.. Det är Jedward som ska ha sin konsert här i Sthlm under lördagen, men inte nog med det, dom spelar och visar upp sig även på Kista Galleria så självklart dotter ska dit också. ,Jaja det ordnar nog sig, vassa armbågar och öronproppar så blir nog lördagen helt okey, Killarna är ju söta det kan jag hålla med om, men dom kan ju inte stå still mer än max 1 sekund!

Hundarna ska snart ut igen på en härlig prommis, solen verkar titta fram, så det är bara att passa på. Ska se om jag även hinner klippa Mickey under dagen.

Hoppas ni alla får en fin helg. Nyfiken är man ju också. Vad har ni p agendan för denna helg?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För mig blir det att jobba hela helgen, men bara det blir lagom fint sensommar/höst väder så blir jag glad.
Igår njöt jag av en fin ridtur ute i solen vilket var helt underbart. Idag blir det att fixa med djuren, träna lite agility iom att jag missar lektionen på lördagen pga jobbet. Och sen passa på att städa lite inne ska jag nog hinna med.

Trevlig helg på er alla!

Rustibuss
0

För oss blir det att plocka upp fallfrukt i trädgården och kasta bort. Kanske klippa gräset för hoppningsvis sista gånger för i år. Plocka in utemöbler och förbereda trädgården för vintern. Ev blir det lite loppisar att gå på och titta om vi kan fynda lite. Kanske åker vi ut till någon brukshundklubb och jobbar med lydnaden lite, ja sedan är det slut på helgen. Hoppas alla får en trevlig helg.

Medarbetare för Welshponny ifokus

Sofiatinnert
0

i helgen blir det ut i solen eller ja hoppas det e sol i helgen =) det e ett hunderbart väder idag kallt och soligt =) Idag passar vi lilla bästisen Freja så det e fullt upp här hemma =) annars blir det de vanliga städet å slappa här hemma =)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Niini
0

Min helg är fre-lö eftersom jag är ledig då. Idag blir det att leka med min nya leksak, shoppa nya kuddar o möjligen ett träningspass. Morgondagen är helt oplanerad o söndag kallar jobbet.

medde
0

Wow vilken "leksak"Tungan ute

Niini
0

#5 Du skulle bara veta hur himla kul jag haft här nu i en timme med den. Tror jag aldrig skrattat så mycket åt mig själv förr :D Rekomenderar verkligen att alla med systemkamera skaffar en fjärrkontroll!

Sofiatinnert
0

fick hem mitt nya objektiv idag =D yey här ska lekas hehe

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Ronja06
0

Idag kommer min lilla Viggo hem efter operation efter olyckan. (oturlig höftluxation trotts sina A höfter) allt ska ha gått bra, nu väntar dock en lång tids vila och rehabilitering . Imorgon ska jag med Ronja och Yim på utställning också! :)

Mvh Emelie Förlägen

emma93
0

Låter som sköna helgplaner för de flesta. #8 Vilken otur för Viggo.:( Håller tummarna att allt läker fint. En skada kan ju komma oavsett hur bra höfterna är. Vad skönt att få hem honom.

Här hemma blir det jättelugnt. Är riktigt snorförkyld och får ställa in planerna vi hade på Liseberg på söndag. Synd, för det var agilityuppvisning där då.

Är det i Kallebäck #8?

Ronja06
0

#9: Partille :)

Mvh Emelie Förlägen

lollipop99
0

Jag ska på Hazelhouse sheltieträff på Adelsö och titta. Och alternativt åka till en uppfödare också…Glad

//Sara (lollipop99)Tungan ute

emma93
0

#10 Ja självklart, Partille var det ju:) (var ju där förra året vid denna tiden, och det var förresten där jag lärde känna PetraKarin:)).  Kallebäck brukar ju vara tidigare, på sommaren har jag för mig.

emma93
0

Glömde önska er lycka till Ronja06, så här kommer det: Lycka till!:).

Vad spännande #11. Ni får säkert en jättetrevlig dag på Adelsö.

SheltieDog
0

För min och Elsas del blir det agilitytävling imorgon i Åhus :D och på söndag ska vi till farföräldrarna på middag :)

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

Cassii
0

Hej! :) Vilken trevlig helg de ser ut som att ni får! :)

Imorn ska jag på träffen på Adelsö hade jag tänkt, sen blir det möjligtvis en filmkväll annars bara lite hundträning och lugnt. På söndag blir det tråkigt, då ska jag plugga den mesta delen av dagen! Suck, längtar till höstlovet då vi kanske åker utomlands :))

emma93
0

#14 Lycka till i morgon!

MelliPirelli
0

Jag ska strax åka till mormor, och plocka upp 3 hundar. Min fredagkväll kommer nog bestå av massa historia-plugg… Men imorgon åker vi på Sheltieträff på Adelsö! Glad Sen hoppas jag på att kunna ta mig till klubben på söndag, men vi får se hur det blir med den saken.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

GuUuLd
0

För min del blir det att fira systerdotterns 7års dag imorgon, den lilla tjejen hade en hund på önskelistan inför födelsedagen så vi får väl se om det blir någon fyrbent present där. Annars får hon nöja sig med att fira sin födelsedag med Hugo :)

Söndagen blir väl lite tråkigare då är det tvätt och vattenbyten i akvarierna på schemat.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

PetraKarin
0

Min helg har bestått i mycket jobb men jag har även fått mig en ordentlig skogstur med svampplockning, IKEA-shopping, hemmafix och en lite agilityuppvisning :P Det var nämligen ett par ekipage från Portahälla Hundsportgymnasium och visade upp sig på Polketten på Liseberg igår då Länsförsäkringar hade abonnerat parken.

emma93
0

Vad kul att du hann se agilityn #19! Låter som en härlig helg med lite av varje!

medde
0

Vilken kul tråd det blev av den här.

Min helg blev helt i dotterns tecken.. En konsert med hennes stor idoler, på kvällen men innan ivät till ett köpcenter för att se dom även där. Me det hela blev riktigt lycka och har en trött men ofantligt lycklig tös hemma. Okey en jacka mindre. För den  gav hon bort  till sin idol som ivrigt ville ha den… Men en kram och puss och ett löfte så var det värt allt för henne. Den kärleken ett barn kan ha är helt galet underbar.

emma93
0

#21 Helt underbart! Är ju helt klart värt en jacka:)

medde
0

Det tyckte hon också. Ingen tvekan alls om det.