Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 1217 ggr
dogg
0

Hundpensionat/dogwalker i Gbg?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan!

Någon som vet om det finns någon seriös dogwalker eller hundpensionat som kan ha två hundar hemma hos sig utan att de har kontakt med andra hundar? Miljön ska helst vara lugn ute på landet gärna nära Mölndal eller ut mot Landvetter flygplats. Det är viktigt att personen är seriös som sagt, mycket hundvan och arbetar med samma metoder som jag och min vän gör - dvs inga strypkoppel, inga hårda fysiska korrigeringar som gör ont. Utan lugnt och tålmodigt. Den ena hunden är en omplacering en phalene och den andra hunden är min en sheltie, båda är kastrerade och de är trygga med varandra och vana att umgås. Behöver lämna dem den 10 dec mellan 06.00 och 22.30, vi skulle vilja gå på hundmässan i Stockholm och verkligen kunna slappna av, tyvärr är alla våra hundvakter och släktingar upptagna just denna helg. Någon som har ett tips? Stort tack på förhand!

PetraKarin
0

Du kanske kan kolla med någon kennel eller hundpensionat. Särskilt hundpensionat har ju oftast möjlighet att isolera hundar om nödvändigt.

Ett annat tips är att sätta upp en annons på grannar.se, med risk för en hel del oseriösa eller ej passande svar så klart men det verkar som att många hittar guldkorn där.

Jag hade gärna hjälpt till om det hade passat…

dogg
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej, en instruktör tipsade om Villgotts hundpensionat och jag pratade med dem länge idag och det lät mycket bra. Vi har bokat och ska nu åka och titta för att se att det är lika bra som det låter. Men instruktören håller på att skola in sin hund i deras hunddagis som de också har och hon har samma tänk som vi när det gäller att träna hundar så det känns bra. Är det någon som känner till Villgotts?

PetraKarin
0

#2 Kul att höra!
Nej jag har aldrig hört talas om det men å andra sidan har jag än så länge inte behövt leta så mycket heller ;)