Åtalad för djurplågeri
En hundägare i Solberga Sthlm står nu åtald för djurplågeri. Åklagare yrkar på max straff för den åtalde då brottet anses som grymt. Ägaren misshandlade sin hundvalp till döds, och hunden hittades en soppsäck av en grupp förskole barn som var ute i skogen.
Min egen personliga åsikt är att max straff är för lågt och borde klart skruvas upp en hel del. Sen var tror ni. KOmmer det att dömas ett maxstraff`Ärligt tror jag inte det, och jag inte inte ens minnas jag här läst eller hört det har hänt! Fy och usch rent ut sagt.
Läs vidare på länkarna
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Kommer antagligen bara få böter tyvärr rättssystemet i Sverige e helt otroligt korkat!
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Nickar helt klart instämmande. Så länge det inte blir än ändring kommer detta att fortgå, så enkelt är det bara. Det måste svida innan korkhuvden tänker sig för både en och två gånger..
Tycker att mord/misshandel på djur överhuvud taget skall vara lika straff som när en människa råkar ut för det.
Har hört att det finns människor som tar småhundar t ex som är bundna utanför affären o dyl för att deras kamphundar ska ha något att kampa på. Har hört att det varit flera mindre hundar upphängda i träden, som hittats döda i Vivalla, Örebro.
Det blir värre och värre i Sverige tyvärr, djurplågeriet ökar, kan gissa varför men vill inte uttala mig här om vad jag tror.
Det är synd om alla djur som råkar ut för en idiot, som den lilla valpen, förstår inte varför skaffa sig ett djur och sedan behandla det så illa.
Jag tycker inte äns straffet för mord på en människa är tillräckligt hela rättssystemet bör ses över.
http://beautywithsofia.wordpress.com/
#4 Kloka ord som tyvärr stämmer.
Jag håller också med om att straffen är låga. Tycker att de ska göra om på fängelserna för de som sitter inne har det för bra. 80% av de som sitter t ex på Kumla är utlänningar tycker att de ska utvisas istället. Nu kanske jag har kommit från ämnet lite men jag kunde inte hålla mig.
Det är ju hemskt!
Djur lever faktiskt också, så det så!
//Sara (lollipop99)