Vill veta allt om denna ras!
Hej alla!
Jag är intresserad av sheltie rasen, och vill veta hur den är i tempramentet hur stora dom blir ja allt om dom.
Så om ni skriver om denna ras så ska jag skriva lite om mig, så ni kanske kan ni hjälpa mig att hitta min första renras hund (har bara en blandras hund på 12 år, fick henne när hon var 1 min första hund)
Om det blev fel grupp så får ni ändra! 
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Sheltien är en helt underbar hund som enligt mej kan den ena stunden ligga och gosa med en i soffan medans i nästa stund vara ett litet energiknippe som satsar allt på t.ex agility, lydnad, vallning osv.
Sheltien storlek kan vara väldigt varierande men ska ligga där runt 37cm för hanen och 35,5cm för tiken.
Rasen är tillgiven sin ägare men kan vara lite reserverad mot främmande. Pälsen är trots sitt omfång väldigt lättskött och trimningen är minimal jämfört med många andra raser.
Detta var nu lite kort om rasen med gå in på SSSKs hemsida och läs mera om rasen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Tack så mycket för din förklaring om denna ras! :)
Själv så är jag 17 år (fyller 18 i mars), och älskar djur man kan säga att djuren är mitt liv. Just nu så har vi 3 hundar, katter och hästar, men tränar utställning och lydnad med vår 1 åriga hund i framtiden så tänker jag mig att börja tävla med henne i utställning. Jag tycker om att vara ute och gå i skogen!
Så om ni tycker att det låter bra och kan kanske tipsa mig om vilken hundras som kan passa mig, eller denna ras kanske passa mig eller inte? :)
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus