Nya modet
Ser men en stor del försräckelse över det nya modet som börjar ta form över stora delar runt om i världen. Nja inte är det något jag skulle vilja göra med mina hundar..
Vi tycker ni och skulle ni välja styla om era hundar på detta sätt.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker att det är ganska så hemskt faktiskt. Hundar är ju egentligen vilda och fria vargar längst in, inte skyltdockor! Jag tycker att hundar ska få vara så naturliga som möjligt, och det är också därför jag tycker så mycket om rasen sheltie. Om man vill ha någon att klä ut så kan man väl spöka ut sig själv i stället?! Hundar och djur i huvudtaget är faktiskt också levande varelser. Jag tycker att man ska respektera andra, varesig det är hundar eller människor, och bara för att hundar inte kan prata betyder inte det att de borde få stå ut med vad som helst. Det är inte riktigt rättvist tycker jag.
//Sara (lollipop99)
Det börjar bli lite fö rmycket mode i det hela. Även det med att bära runt på sina småhundar i både tid och otid. Inte så glad i det heller för den delen.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
näää fy stackars djur!
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Fy f**n faktiskt!! Hur kan man göra på detta sätt mot sin hund…?!
Att sätta på en tröja/ täcke för att hjälpa hunden hålla värmen är ingenting mot detta utspökande i helt i onödan. För inte är det speciellt fint iaf…!!
Usch va hemskt! Tycker verkligen synd om hundarna…
Jag tycker det är urhäftigt med snygga färger speciellt på pudel, jag tycker de passar i att stylas. MEN nu till en annan sak undrar om färgen är cancerframkallande och hur allergivänlig är den, det är djurplågeri om färgen är farlig tycker jag.
Jag hade en vit hingst för flera år sedan hans man gick ner till skuldran och den var helvit även svansen som var lång och tjock var vit, tänkte faktiskt göra rosa och blå slingor av karamellfärg på honom. Men funderade på om karamellfärgen innehåller ett ämnen som inte hästar tål så det blev ingen färgning.
Lite färggalen är jag, kanske det har med att jag målar hästar på duk.
Hrmm. Det där är att gå lite långt. Tror nog inte hundarna egentligen bryr sig då de ser mera med näsan än med ögonen. Men nog måste även andra hundar reagera med att hunden ser konstig ut.
Påminner mig om ett jippo SKK hade för några år sedan på Stora hund. Då hade de hundparad med grönfärgade hundar. Tack och lov en färg som gick att tvätta bort ganska fort.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!