Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 3629 ggr
Skyress
5

Bosses hundhjälp

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bosses hundhjälp hjälper hundar i nöd. Det är en förening som man kan bli medlem i, medlemskapet är gratis. Men gåvor är ju alltid välkommet eftersom det är gåvorna som gör att hundhjälpen kan existera. I dag har Bosses Hundhjälp 1200 medlemmar i hela Sverige. Han startade föreningen i februari 2011. Föreningen kan bidra med pengar till veterinärvård eller del av veterinärvård, kostnad för foder, del av försäkring, vaccination, friskvård efter operation eller vid skador. Hundhjälpen kan också hjälpa till om en hund har sprungit bort man ringer till Bosse och uppger vart hunden var senast och han kontaktar personer som finns i den staden/orten som kan hjälpa till att söka efter hunden.

Gå in på www.bosseshundhjälp.se och läs mera om denna fantastiska förening.

Ringde och pratade med Bosse innan jag skrev inlägget vill ha tillstånd från honom själv innan jag publicerade detta på iFokus. Bosse är en person man kan ringa till han är en stor djurvän och lätt att prata med.

medde
0

#0 Sidan låter bra och jag låter det ligga kvar på sajten eftersom du har varit i kontakt med Bosseshundhjälp.

Men vill ändå passa på att påpeka om våra regler för sajten som finns under "Om sajten"

Göra reklam för andra hemsidor (Sheltieforum, chattsidor mm) undantag med sidor som sssk.org

Så det är på det klara och detta inläg ligger kvar med ett ok.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Skyress
4

Jag skrev exakt likadant till hundar iFokus de klagade inte eller ens anmärkte på min artikel som sheltie iFokus gjort, se ovan. Inlägget i hundar iFokus blev t o m så uppskattat att blandrashundar iFokus vill ha ett inlägg om detta också på sin sajt.

Förstår att man inte får göra reklam för chattsidor mm men de är privata sidor som gagnar privat personer.

Bosses hundhjälp är en förening som verkligen inte är en privat chattsida eller dyligt. Utan jag anser att en sådan sida är fantastisk att den finns så ägare till hundar som ej har ekonomi kan söka hjälp därifrån. Många har hund och helt plötsligt blir familjebilden annorlunda och pengarna minskar t ex vid arbetslöshet, vad väljs bort? Jo hunden den kostar och finns det inga pengar så vad händer, omplacering. Helt i onödan anser jag, när man kan vända sig till denna förening om hjälp. Men vet inte hundägare om denna förening så blir det en omplacering helt i onödan. Kan ta ett exempel till, ägaren har blivit arbetslös har inte råd att fortsätta att ha hunden försäkrad det händer något hunden måste till veterinären, då finns det hjälp.

Tack för att du låter inlägget i alla fall ligga kvar.

medde
5

Men om du tänker till lite. Så sa jag till att det finns vissa regler om "reklam" men lät detta ligga kvar. Varför tror du?

Vad hundar och blandrashundar säger är inte min sak. Värd/medarbetare sköter sina egna sajter.

emma93
0

#2 Det är jättebra att få tips, men jag förstår också meddes inlägg då det förekommit många trådar med t.ex icke helt seriösa omplaceringsställen. Men nu var det ju ok att tråden låg kvar:).

/emma93

Gittan
0

En liten dum fråga: Var är det för skillnad på chattsidor och hemsidor när det gäller reklaminlägg?

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

Vi har på sajten att "reklam" för olika sidor som finns ute på nätet Att man kollar med Sajtvärd eller om man inte når värden att kolla då med en Medarbetare.  Då vi tidigra inte hade den regeln, så kom det in massa olika inlägg om "reklam" för sin egna sajt eller andra forum osv..

Då sajten hade över 80% av dessa inlägg, så kom regeln till.

Så det hela är att göra "reklam" för de olika sidorna, Men vi har inte sagt  till om någon skriver om sina egna hemsidor och vill visa upp dom. Men det är även en fråga som kanske ska åter tas upp i admingruppen.