Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettdebatt
Läst 1710 ggr
medde
7

Regler på sajten

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi har Skrivregler på sajten. Dessa regler godkänns då man blir medlem på sajten.

Men eftersom det ibland inkommer tycken och tänkade om reglerna. Oftas då man kanske fått en tillsägelse eller en liten påpekande att "tänk på att"Då reagerar man.

Men att rucka på en regel för den ena medlemmen och inte den andra blir inte på några sätt rättvist. Det är inte kul att peka till någon och hänvisa till sajtene regler. Men ibland tolkas det på ett negativt sätt direkt och det är inte alls menat så alls från admingruppen sida alls. Men har man regler kan man inte bara låta den ena hamna mellan och inte den andra. Samma sak ska gälla för alla och inte på något sätt, att admingruppens kompisar ska få göra som dom vill. Då är det inte rätt mot någon. Reglerna gäller alla medlemmar

Men vad ska vi göra åt våra regler som finns på sajten? Ska vi lämna dom?  Låta sajten rulla på och inte bry sig om reglerna på något sätt?

Vi som finns i admin är ansvariga för det som läggs ut på sheltie iFokus och vi vill följa det vi tagit till vårat ansvar att se till det följs.

Men som i inlägget om Bosseshundhjälp, så fick det ligga kvar eftersom det har en bra funktion. Men ska man låta några falla igenom och andra inte? skulle man göra det så är vi nog alla lite fel ute.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
3

Reglerna är till för att följas. Dessa godkänner man när man blir medlem. Jag själv är Sajtvärd på flera sajter och på dem finns också Skrivregler. Bland annat angående reklaminlägg.

Om en medlem på någon av mina sajter bryter mot skrivregkerna två gånger eller protesterar ger jag oftast skrivförbud för dessa personer har då inget på mina sajter att göra.

fanns inte Skrivregler så skulle det kunna bli kaos. Ja rena vilda västern. Nu är det så att det finns faktiskt till och med Skrivregler på Vilda västern iFokusSkrattande

Sofiatinnert
3

så sant som det e sagt regler är till för att följas det blir så mycket enklare och trevligare om de gör detta =)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Ressu
1

Skulle alla vara uppfostrade enligt samma principer och värderingar så kanske regler skulle vara onödiga för då skulle alla fungera på samma vis. Men eftersom vi alla är olika, har olika sätt att uttrycka oss så är det bra att ha riktlinjer som gäller alla så man undviker onödigt strul!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Gittan
1

Självklart läser man vad en sida handlar om innan man blir medlem. På den här sidan står det under "Om sajten" - drt göt det förresten på alla sidor på iFokus. Här på sidan hittar man skrivreglerna där. Självklart läser man igenom vad som gäller. Passar inte skrivreglerna och villkoren mig så struntar jag absolut inte i dem - jag struntar i att bli medlem och går till annan sida.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Kitten86
1

Håller med om att regler behövs då vi alla är olika. Och samma saker ska självklart gälla alla.

Sen kan det ju komma gränsfall, som kan vara svåra att dömma…

medde
2

Trevligt att ni dock ändå vill ha regler. Vilket  ensajt måste ha! Så är det bara. Men det är så trist då man blir på något sätt "pekad på" enbart för man säger till om en regel. Många gånger eller rent av oftas så har man inget elakt i tanken då man påminner om en sak.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
2

Jag kan anse att det är bra att bli påminnd vid de tillfällen som man kanske skulle glömma bort sig lite…