Boktipset
Vardagslydnad med klicker av Åsa Jakobsson, utgiven av ICA Bokförlag
Jag skulle vilja slå ett slag för Vardagslydnad med klicker_.
_en bok jag suktat efter länge och äntligen fick köpt nu under årets bokmässa i Göteborg.

Det är en bok för både den erfarna klickertränaren och nybörjaren. Eller för dig som bara helt enkelt är intresserad av hundar och etologi.
Boken täcker det viktigaste delarna inom etologi (djurens beteende och deras orsaker) och hundträning enligt R+ (positive reinforcement, belöna de beteenden man vill ha och ignorera beteenden man inte vill ha istället för att bestraffa dem).
Jag tänker först läsa den från pärm till pärm eftersom den är otroligt nyttig att läsa oavsett om dess innehåll är redan bekant för en eller ej.
Sen ska jag ha den som ett uppslagsverk när jag behöver påminna mig om hur olika beteenden fungerar eller när jag behöver tips på att träna in ett nytt beteende eller träna bort ett oönskat.
Det är också en väldigt lättläst bok med snällt upplägg som gör den till ett utmärkt för den som vill veta mer om beteenden och R+träning men inte har möjlighet eller ork att läsa en massa tung vetenskaplig litteratur.
Dessutom är den riktigt snygg.
Författaren Åsa har en hemsida där hon skriver om sig själv, sina hundar, kurser hon håller (både privat och i Canis regi) och bloggar.
ÅsasHundar.se
Jag rekommenderar er att gå in där både för tips och intressant läsning.
Åsa och förlaget är också schyssta nog att bjuda på provläsning av boken på smakprov.se
intressant denna får jag nog ta å lästa =) roligt med lite boktips =)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kul att få lite tips.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Nu har jag beställt den, så får vi se :-)
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se