Födelsevikt och nuvarande mankhöjd
Hur mycket vägde eran hund/hundar som nyfödda?
Och hur höga är de idag?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Moa vägde 182 g och är idag 33 cm hög (2 år)
Ronja: 190g och 33cm hög Cora: vet ej födelsevikt pga tog henne som omplacering. Men hon är också 33cm hög :)
River
Vet inte exakt vikt, men var inte stor eller tung. Idag mäter han ca 47 cm.
Nova: 174 g och är idag 34,5 cm.
Emil: Vet inte riktigt, mer än att han 37 cm idag. Ska försöka ta reda på hans födelsevikt!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Hon vägde 133 g och är 35,5 cm hög :)
Lexie: 202 g och är idag 34,5 cm ^^
Diablo´s födelsevikt var 160 g idag väger han 5,9 kg och är 37 cm hög.
Shit vad stor Lexie var när hon föddes :] Har alltid trott att hon varit ganska liten, hahaha, o nu är hon en pygmé.. Jätte liten.. =O känns inte som att födelsevikten har så stor betydelse över hur de blir som vuxna..
Lexie va ex. näst störst av 6 valpar, men idag är hon minst =p
Ronja06, Ronja vägde 246 g som nyfödd
Smulan vägde 216g och är nu runt 39 hög
//Coffee Bean's Kennel
#9 jag tror inte heller vikten spelar någon roll. Allt beror på gener och hur tillväxtkurvan ser ut.
Denna sida kom jag över då jag jämförde lite statstik över just vikt och storlek.
Mycket bra sida Ressu! Vart hittar du alla bra sidor? Ganska kul diagram och stämmer säkerligen ganska bra också även om vissa växer mer och längre än andra, inget är skrivet i sten 
#13 Jag har en tendens att följa länk på länk på länk och mitt i allt hittar jag något som intresserar =). Favoriter / bokmärken är bra att ha =)
Vet ju inte vad våran kille vägde som nyfödd.
Idag kallar jag honom för över växt. Han är ett år och väger 18 kg ändå slimmad och är 55 cm hög ?
#15 Jisses, där har verkligen den stora storleksgenen slått igenom. Men du har desto mer att älska! 
Jisses, jag som tyckte min var stor med sina dryga 47 cm. Men jag håller med, bara mer att älska och kramas med 
Vart kommer han ifrån och hur ser han ut, färg?
#15 oj det var en stor krabat, är nyfiken vilka hans föräldrar är? Har han bara engelsk härstamning eller är det amerikanskt i honom också?
Ja han är stoor och super mysig hund. Jag har inte hans papper här men han heter Sanderettes´Legazy Lizt. Han är jättefin" collie " blue merle färgad.
Har du någon fin bild att delge på din stora pojke?
Ja men inte på denna dator, det kommer.
Väntar med spänning!
Kollade upp kennel, och hans stamtavla (lite snabbt bara). Hans pappa är fin iaf! Men hans mamma verkar inte bo på kennel?
Riktigt fin!!
Han var riktigt fin! Trots urfälld så tycker jag att han har ganska lagom päls 
Det är skoj att ni tycker att han är fin, för det tycker vi också. Men vad säger man på en utställning om en så stor kille ? Vore roligt att kunna ställa ut.
Är ju ny på rasen, har haft rottis tidigare och schäfer som vi kuskade land och rike runt med på utställningar och bruks.
Vi har tagit över denna "Eskil " av vårat barnbarn, och vi är så förtjusta i honom.
Min som är för stor blev dömd med en "0" pga storleken, och din e ju större än min. Men du kan ju få jättefina vitsord i övrigt om man bortser från själva betyget (det fick min hund
)