Bestämt mig
Jag är relativt ny här på sheltie.if men varit medlem i hundar.if länge.
Jag heter Helena iaf och tidigare detta år har jag behövt omplacera min schäfertik(pm on info om det önskas)
Valet om ett nytt försök med hund bestämdes ganska snabbt då jag inte kan gå igenom min vardag utan hund och för att komma till saken (som är ganska uppenbart) är sheltien min nästa ras!
Jag har ännu inte hittat rätt individ men har några som intresserar mig och har kontakt med.
Detta inlägg har egentligen ingen mening utom att jag mest bara vill skriva av mig och dela med mig utav glädjen!
Mina planer är att tävla i både agility och lydnad! :D
Vad roligt! Får man fråga vad det lutar åt? Valp/vuxen? Vilken kennel? Färg? Kön? Ja men du fattar :D
Jag söker i första hand en lite äldre valp :) eller vuxen, helst direkt från uppfödaren. Jag har fått respons från skymmningskallet om en trf hane som letar hem^^ Han hade en tuff start i livet då modern dog vid akut kejsarsnitt :( Två av 5 syskon dog. Han finns under ''hanar'' Skymningsskallets Fighting Spirit (underbart stamnamn!)
Det är han jag mest fastnat för.
Även fått respons från kennel nyans där ''time out'' letar hem. Väldans söt^^
Eastflash också, men den valpen blir det troligen inte då han har kort svans :/ Vet inte hur det kommer påverka prestation osv..
och shinyred där ''millie'' söker halvfodervärd :)
Uppfödaren till wiggo ''fighting spirit'' är fäst vid valpen just pga situation, de hade ju ingen mor så hon fick agera som det. Jag hoppas hon hör av sig igen, hon har sjutit upp med att leta hem åt honom länge så jag hoppas!
Spännande med en sheltievalp! Även lite roligt att den du fastnat för mest heter Wiggo. Det heter nämligen min sheltie - idag 3 år och har även han haft en tuff start i livet. Vägde enbart 90gram vid födseln i jämförelse med sina nästan 3 ggr så tunga syskon. Men han klarade sig mot alla odds. Och idag har han blivit den mest fantastiska hund man kan tänka sig!
All lycka till!
Här är en gammal bild på min Viggo 4,5 veckor gammal.
Mvh Emelie 
#3 åh vilket sammanträffande! :D Gud så söt, och bra att det gick bra!
Vad kul att du bestämt dig för Sheltie!
"Millie" är en halvsyster till min Emil.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
#5 Åh va kul^^ Millie är den det mest lutar sig mot faktist, just nu.
Läste om att kryptorchida hundar inte får delta på officiella tävlingar.. stämmer det?
Välkommen till SiF Helena!
haha tack ^^
vad roligt att du fastnat för sheltie å välkommen =)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Välkommen till sajten!
Hoppas du får den valp du vill ha! Du får ju mycket gärna hålla oss uppdaterade hur det går =)
Vill tillägga att trots att valpen har kort svans så lär de sej snabbt att kompensera det. Har en bekant som har en sheltietik med stubbsvans som i dagens läge är vinnare i Finska mästerskapen agility, representerade Finland i världslandslaget och flerfaldig distriktmästare så denna hund har verkigen klarat sej bra utan svansen =):
Tack så mycket!
#10 åh va bra! :) ska tänka om lite och bolla lite med tankarna.
Välkommen! :)
Jag tror Sheltie skulle vara perfekt för dig, önskar dig lycka till i letandet!
Kan bara säga gott om Kennel Nyans, Annika är riktigt snäll och seriös :).
Shiny red är också att rekomendera varmt!
Vad spännande! Lycka till och välkommen till sajten!:)
/emma93
#12 tack :) nyans har jag varit i kontakt med, men det blir ingen därfrån. Även shiny red där jag faktist hoppas på att kunna ta över ''millie :D
#13 Tack så mycket! ^^
Idag har jag besökt Millid hos shinyred. Gick mer eller mindre bra..
Hunden har jag fastnat för och vill verkligen ha henne, dock ligger bollen hos uppfödaren. Hon har andra intresserade och fleera andra som hon sållat bort.. Känns ju mindre bra då jag inte tror att hon fick en så bra uppfattning om mig. Jag pratade nästan ingenting alls och vart jättenervös.. Så jag vet inte hur det kommer bli, men man får hoppas!
#15 Vi håller tummarna för dej!
#15 Håller tummar och tassar här hemma! :D