Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1919 ggr
Ressu
1

Ressus nya "yrke"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag inledde Ressu sin nya karriär som terapihund. Och han betedde sej oklanderligt trots pressade situationer. Matte kan inte vara stolt nog över sin ögonsten!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Hazel
0

Grattis vad roligt. Lycka till i framtiden också.

medde
0

Wow vad kul. Terapihundar är så makalöst duktiga, och vilken viktig funktion dom gör. HedersSkrattande

För den som inte vet vad en terapihund är finns det en liten artikel på Wikipedia

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sofiatinnert
0

Åh vad spännande : ) ja djur kan göra underverk! All lycka till med detta viktiga arbete :)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

sissie
0

Vad roligt! Lycka till! Terapihundar betyder så mycket.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Ressu
0

Tack alla! =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Kitten86
0

Gud va kul… Grattis och lycka till framöver!!

Hur har du och Ressu utbildat er till terapihund? Kostade det nått?

Ressu
0

#6 Tack =)

Det finns särskilda utbildningar i Sverige för att bli godkänd terapihund. Kostnaden vågar jag inte uttala mej om alls. Men kanske någon annan här vet? Kiiras halvsyster är utbildad terapihund i Sverige, men hur utbildningen såg ut och kostade kan jag inte säga. Kan försöka kolla upp saken.

// Ressu
kennel Westtorpets

Kitten86
0

Hur har du utbildat Ressu? Hur går det till i Finland?

Vet att jag kollat upp det någon gång och har för mig att det är ganska dyrt och något man får stå för själv…. Annars hade jag jättegärna utbildat mina till terapihundar.
Jag har en syster med cp skada som sitter i rullstol och jag vet hur mycket hundarna gör för henne. Flera som går i samma "grupp" som henne blir jätteglada när jag kommer och frågar vart jag har hundarna. Är hundarna med så blir jag ganska snabbt av med dem, alla vill låna och gå med dem i koppel eller sitta och mysa Cool

Ressu
0

#8 Vi har ingen direkt terapihundsutbildning utan vi har gått kurser som (vet inte riktigt hur jag ska översätta det nu men det blir något ditåt) "En trevlig medborgare". Där terstades hundens förmåga att låta främmande hantera sej och även lite olika stressituationer. Problemet med terapihundsutbildningen är att den ligger nästan alltid i huvudstadsregionen och för det mesta på finska så vi valde att gå denna andra kurs istället.

Anledningen till att vi nu har börjat med terapijobbet så är att de från vårat lokala åldringshem ringde och undrade om vi kan ställa upp för att förgylla derars dagar lite. De har träffat oss några år under en såkallad lokal marknad var Ressu brukar vara med som "klappa-hund" och de har varit imponerade över hur väl han har klarat av att vara bland mycket folk och ljud.

// Ressu
kennel Westtorpets

Kitten86
0

Tack för informationen. Okej, då vet jag… Kul att han får syssla med något som han uppenbarligen gillar. Inget dåligt dagsverk att förgylla någon annans dag!