Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 1589 ggr
Portis
0

Var hittar man stor tikvalp?

Hej!

Nu när jag ska köpa hund har jag fastnat för Sheltien och skulle vilja ha en stor sobelfärgad tikvalp (som troligtvis blir minst 40 cm) och som är bra i temperamentet; social, nyfiken och famåt.

Någon som vet var jag kan hitta en sådan? Det är just det att jag vill ha en tik som troligtvis blir stor. Jag kan ju alltid skicka en förfrågan till alla listade uppfödare, men kollar först här om det är någon som känner till någon.

Mvh Kristina

[hehlenaaa]
0

Vart bor du? Vet en valpkull där valparna förväntas bli ganska stora.

Portis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag bor i Landvetter utanför Göteborg.

[hehlenaaa]
0

Okej, då är det kanske liite för långt för dig att åka upp till norrbotten antar jag?

Starfall
0

Hej!

Roligt att du gillar stora shelties, här har du en till som älskar stora shelties Tungan ute

Jag vet tyvärr ingen som har valpar som förväntas bli stora, men om jag hör talas om någon så ska jag tipsa dig.

Lycka till! Glad

Cassii
0

Ganska ofta föds det väl nån som är lite större än resten av valparna i en kull? :)

PetraKarin
0

#5 Jo dom är ju sällan exakt lika stora men TS söker en valp som är rätt så mycket större än rasstandard och det är lite svårare att veta i förväg då det är ovanligt (om det ens förekommer) att uppfödare satsar på det.

Sbrodd
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara få slänga in en bild på jenna och hennes kull bror:D

På bilden är dom väl runt 1 år:P

Portis
0

Oj, vad många svar jag fått. Vad kul!

Det är väl som sagt ingen uppfödare som medvetet satsar på att få fram shelties som är mycket större än rasstandard. Ändå så ser man shelties i väldigt varierande storlekar.

Jag får väl helt enkelt skicka en förfrågan till olika uppfödare så får de höra av sig om de får någon valp som passar.

Jag är beredd att åka en bit, men Norrbotten kändes lite väl långt..

Om det är någon som får nys om nån uppfödare där det förväntas bli stora valpar så får ni gärna tipsa!

Portis
0

Nu är jag inne på att det kanske får bli en hane ändå och då är det nog lite lättare att hitta en som blir över 40 cm. Glad

PetraKarin
0

#9 Det tror jag med :P

Portis
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev en stor hane! (gissningsvis blir han ca 42 cm) och jag tänkte visa en bild på honom. Abbe heter han och han är 3 månader på bilden (ska se om jag lyckas lägga in den).

Väldigt mysig och go kille som gillar att vara i knät! Så kul att vara hundägare igen, det var ett par år sen sist. Hade tidigare Belgisk vallhund och en blandras.

Portis
0

Glömde skriva att jag har en blogg, där kan man se lite fler bilder:

http://kristinaj.bloggplatsen.se/

Var ett litet tag sen jag skrev i bloggen nu, får se till att lägga in några nya bilder.

Abbe kommer från Carolands kennel ifall det är någon som undrar.

lollipop99
0

Vad roligt att allt löste sig och du fick din drömhund!Glad

//Sara (lollipop99)Tungan ute

Kitten86
0

Grattis till ditt nytillskott, och kul att du hittade en "model större" som du ville ha.
Även jag har en sheltie på den större sidan, även om jag inte visste det från början Foten i munnen Men det ger en bara mer att älska och kramas med!

Sofiatinnert
0

grattis till tillskottet sicken sötnos han e =)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Ressu
0

Grattis och kul att du hittade det du ville ha =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Cassii
0

Vad söt! Visa gärna fler bilder på honom :) o Lycka till!