Träningssuget är borta?
Jag och Lexie är nere i en ordentlig svacka ang. vår träning. Vi kommer ingenstans, det känns som om vi trampar vatten. Jag blir riktigt ledsen över att vi inte utvecklas någonting, varken hon eller jag utvecklas - vi står bara stilla. Jag har börjat tappa suget till träningen, och med det menar jag agility. Jag älskar det över allt, Lexie med. Jag kan verkligen se hur hon blir en annan hund, hur glad hon blir och hur mycket hon växer och stärker sitt självförtroende. Men.. Vad gör man? Tar man en paus? Provar något annat eller ger sig fasen på att man ska klara av det?
Någon annan som tappar träningssuget ibland? Vad brukar ni göra för att bli motiverade igen?
Svackor kommer och går. Så är det i allting tycker jag. Ge henne tid att utveckals och mogna, hon är så ung ännu och har hela framtiden framför sig, Jag har haft svackor då jag tävlade bruks. Vissa veckor hände allt för sedan så still i en lång tid och man undrade om både hund och jag var helt slut.. Att gränsen var nådd. Men icke då, en dag lossnade det igen och så var det bara köra på i full fart. Vi kom till elitklass. Varför inte göra något annat med din hund någon dag i veckan.. Bara ha kul och bus…Kravlöst bara vara och umgås.
Men svårt att råda, vet inte hur mycket du tränar per dag/vecka. Hemma/klubben Ensam/vänner? Så att råda blir nästan att gå i blindo.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#1 Tack så mycket! :) Det är nog mest mitt tålamod som ligger på botten just nu, och allt går ut över stackaren.
Vi brukar nästan aldrig ha några krav. Vi brukar köra 1 max 2 gånger i veckan på klubben, resten av dagarna så har vi bara kul - lek, bus, promenader, träffar andra hundar och människor, socialträning och miljöträning, sen följer hon med mig vart jag än är. Om jag åker till någon kompis så följer hon med, ska jag shoppa så får hon följa med. Jag brukar träna tillsammans med vänner..
Nu kanske det är lättare med tips :)
Paus. Det finns inget bättre. Släpp allt och låt det vara. När inspirationen långsamt börjar komma tillbaka så häng på youtube ett tag och titta på j*vligt bra agility. Sedan kommer du bums vilja träna igen - och då kommer du få se enorma framsteg hos din hund! Men låt pausen ta tid, börja inte igen föränn ni är riktigt laddade.
Jag rekommenderar också paus. Gör nått annat eller bara var. Det ska vara roligt att träna. Tycker inte du att det är roligt gör inte hon det heller. 
Vi ska börja om från början och ska få hjälp av Melinda, tur att man har duktiga vänner! 
Ta en paus och låt all träning sjunka in. Håll på med annat ett tag och ha bara kul ihop.
Sen tar ni er sakta tillbaka, och börjar träna när du/ni fått tillbaka drivet och känner er taggade!
Du har en såpass ung hund så en paus kan göra er båda gott! Iom att Lexie är så ung kan hon eventuellt behöva lite tid att smälta det hon lärt sej.
Det gäller egentligen allt man tränar, en lite paus nu som då gör bara gott. För det första har både hunden och föraren tid att bearbeta det som de har lärt sej samt så brukar man bli extremt taggad och sugen efter att ha haft träningspaus! =)