spökålder :/
Visst kan hundrana vara riktigt roliga när de blir skit rädda för brevlådan de gått förbi en miljard gånger men det är inte alltid så kul. Idag satt jag och drack kaffe och Pixie hoppa upp brevid mej i soffan och börjar skälla och morra på den farliga koppen, jag blev såklart skit rädd och hoppa till eftersom det kom så plötsligt och spilde kaffe i knät hmm
Hur har/gör ni när era hundar är/varit sånna?
Jag försöker att ignorera och står stilla så hon får undersöka det farliga själ är det rätt?
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Mickey har sina olika perioder då han är så tossig. Då kommer det många olika hyss fram som inte annars har "stirrat" upp han tidigare. Just nu skäller han som en tok på sin egen spegelbild som blir på fönsten nu under med mörka tiden.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag hade en schnauzer en gång som fick för sig att bli skiträdd för ett sådant där avloppsrör i cement. Jag satte mig på röret så fick han väl skälla ut den bäst han ville. Tillslut gav han sig och kom hela vägen fram och nosade. Sen var röret inget kul att skälla på. Han pinkade på den istället.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jag brukar låta River hantera sin rädsla genom att ignorera honom och att fortsätta hålla på med det han reagerade över alternativt gå fram och göra något med det han reagerade över. Det slutar alltid med att han leker/ utforskar det hela och sen är det överspelat.
Men tack och lov så är det inte direkt något han reagerar på… Han har toppen mentalitet och är mycket ljud och miljötränad som valp! Men visst kan man inte göra så mycket just åt spökåldern, den är ju väldigt olika från individ till individ…