Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 902 ggr
dogg
0

Sheltie och vistelse på hundpensionat?

Hej, ska lämna Robin för första gången på hundpensionat, skulle aldrig lämna honom ensam i en box då jag kämpat så himla mycket dels med ensamhetsträningen och han har fortfarande svårt för det. Nu har han sällskap av bästa kompisen och mitt orosmoment är skallet. Båda har lätt till skall och jag undrar hur det har gått för er andra som lämnat på hundpensionat, har skallet varit ett problem? Vi ska lämna på ett litet pensionat som är smart byggt och inga hundar ser varandra och det är bara 8 boxar samt att ägaren har samma tankar om hunduppfostran och hantering av hundar som jag och min kompis så det känns lugnt. Men jag undrar om de kommer att lyssna och vara tysta, förhoppningsvis är det inte någon annan som står och skäller och att om de börjar skälla att de lyssnar om ägaren säger ifrån. Vad är era erfarenheter?

[countess]
0

i hade ett så kallat "hunddagis" på skolan folk fick lämna sina hundar gratis och vi som gick i 1:an hade parktik där det var ett himla liv där kan jag säga vi hade runt 10 hundar och dom såg inte heller varandra men det beror ju på vad det är för hundar också ? Tex min sheltie har lätt för skall men skäller inte för att hon hör någon annan hund skälla osv