Stockholm Hundmässa 2011
Nu är det inte långt kvar tills utställningen på mässan Älvsjö i Sthlm slår upp sina portar. Helgen den 10-11 december är det åter dags för denna årliga utställning.
Många vackra hundar kommer att kämpa om titlar som Nordisk vinnare 2011, Nordisk vinnare 2011, Nordisk juniorvinnare, samt även titeln Nordisk veteranvinnare 2011
Din hund kan, bland mycket annat, vinna titeln Nordisk vinnare 2011 (NORD V-11) och Nordisk juniorvinnare (NORD JV-11).Titeln tillfaller hund som med CK blir bästa hane och tik och/eller vinnare i juniorklass.
Utställningen är även en kvalificeringsutställning innför Cruft 2012.

Men självklart är det mycket annat som händer under dessa två dagar, som då Internationell lydnadstävling som går bägge dagarna. Även av mina favoriter som svenska mästerskapen i junior handling. Lika ljuvligt varje gång att få se alla dessa duktiga juniorer. Det kommer även att vara svenska mästerskapen i freestyle samt finalen i Agria Freestyle Cup.
Så det kommer att bli mycket som man vill hinna med att se under dessa dagar. Lite shoppping måste man ju även hinna med då man är där. För tillbehörs mässan är något som jag vill också hinna med.
Priser.
Vuxna 130 kr'
SKK/Länsklubbsmedlem, barn (7-15 år), pensionär 100 kr
Barn t.o.m 6 år i sällskap med vuxen samt medlemmar i Sveriges Hundungdom t.o.m 18 år- Är det gratis inträde för.
Foto: Kennel Hazelhouse
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag ska inte ställa ut, men tänkt att åka dit och titta på hundar och på freestyle samt att botanisera (till juklapp kanske?) bland alla saker…. Brukar bli en kul dag!!
Visst är det en trevlig utställning, mycket att titta på i hundväg och alla tillbehör och annat smått och gott som finns. Det brukar bli en hel del då man vänder näsan hem igen.
Jaa, sannerligen
Har du tänkt dig att ställa ut i Stockholm?
#3 Nope.. Enbart titta och kanske en del shopping till hund och dotter. Jag har turen att bo så nära också, 5 min med bil. Men får kvällsbesök av en som ska ställa ut, och behöver någonstanns att sova.
låter sååå kulsynd bara att först det e långt andra att jag får besök =(
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Vi ska dit, inte ställa, men Lexie ska med i år - då det är nytt att hundar över nio månader får följa med in, även om de inte ska ställas. Dock ska de anmälas före 27 november har jag för mig 
#6 Hörde om det här. Kul att man kan ta med dig hunden. Bra för dom som har flera hundar och svårt med hundvakt, eller också ett bra sätt att "presentera" hunden för utställnings livet som kanske väntar.
#7 Ja det är jätte kul, jag gör det mest för att Lexie ska få bort lite stessnivå. Då hon har ganska lätt att bli stressad vid större tillställningar. Ska även passa på och fråga folk om de kan känna och klämma lite på henne.
Här är en länk till er som vill kolla på det med att ta med hunden.
Jag förstår inte riktigt… Är den här hundmässan för alla hundraser, eller enbart sheltie? Betalar man även om man inte ska tävla, och betalar man för hela helgen? Är det ungefär som Globen Horse show fast med hundar om någon vet vad Globen Horse show är… Alltså, är det olika tävlingar i olika grenar och uppvisningar eller? Låter kul, skulle vilja gå dit
Hoppas att någon förstod vad jag undrar och kan svara på det=)
//Sara (lollipop99)
#9 Det är en enorm stor hundutställning, där folk stället ut sina hundar. Sen på sidan finns det lite lydnad och freestyle. Det kommer dommare och hundar från hela världen 
#9 På ett sätt en bra jämnförelse. Det ligger något i det och kan gott tolas att jämnföra, fast med ett "öppet sinne" Sak faktist till Globen Horse Show under lördagen.. Det kanske ni inte vet, ja i och för sig hör det inte hit. Men jag har fött upp några hästar och haft stall själv i mina dagar..
Hade gärnat velat komma över iår och delta men tiden räcker inte heller iår till =(
Jag ska dit! Ska ställa ut min junior bc på lördagen. :)
Mvh Emelie 
Är inträde gratis för shu-medlemmar? :D även om man har med sig hund?
#14 Det är fritt inträde för medlemmar i Sveriges Hundungdom. Ska man ha med sig sin hund, måste man anmäla det via SKK och det kostar 200 kr om jag minns summan rätt.
Priserna står i inlägget överst.
Jag funderar också på att ta med mig River dit. Mest för att slippa lämna honom hos min mamma, men beror lite på hur jag tar mig dit…
Finns ju fortfarande tid att bestämma sig
Ja, jag har också för mig att det kostar 200 kr…
#15/16 Summan är 200 kronor 
Jag ska dit! Ska sitta i rasmontern, kom gärna förbi och säg hej! 
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Okej, då var det fastställt 
Ska definitivt försöka pallra mig förbi och titta på montern, och säga hej! Får vi se om kanske River följer med också… Bra miljöträning!
#18 Såklart ! <3
Men är det gratis för SHU-medlemmar över 18 år? Det står det inget om i TS inlägg.
Jag hade så himla gärna velat åka dit, men har som vanligt ingen som vill följa med och har problem att ta mig dit och hem..
Ibland känns det så jääkla ensamt att vara hundnörd här i mina trakter, haha 
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
#21 Tyvärr är det inte gratis för medlemmar som fyllt 18 år.
Jag hade tänkt att vi skulle ställa ut Diablo där, men han fällde av sig pälsen och såg inte lika fluffig ut som han brukar göra. Trodde att det skulle ta längre tid innan pälsen skulle komma igen än vad det gjorde. Han är inte fullpälsad ännu men han har rejält med päls, så en utställning skulle han vara klar för. Sedan var det också det att vi skulle hämta en valp och den skulle enligt uträkningar vara alldeles för liten för att vara med på utställningen, så det var också en bidragande orsak, att jag inte anmälde till utställningen. Någon valp blev det tyvärr inte eftersom jag är noga med att kolla i stamtavlan i några led bakåt på ögonen. Såg att valpens mormor skulle ha Retinopati och avböjde köpet när jag upptäckte detta. Eftersom vi vill hålla på med utställning och avel så ska man inte avla på något som kan vara början på PRA.
(lite avstickare från tråden, i know. Men kände för att fråga)
#23: När fick tiken retinopati resultatet? Har det blivit någon uppföljning på det hela för att se hur det ligger till? Om det utvecklats alltså. Vet nämligen en sheltietik som fick retinopati (efter flera år u.a på ögonen) och därmed även "öga uppföljning". Dvs. hon fick göra en ERG kontroll på ögonen ungefär 1 år efter resultatet retinopati för att se så att det inte var PRA.
Mvh Emelie 
#24 tiken ögonlystes 2004, 2006, 2007 med öga u.a, 2008-04 med övr. not. näthinna, sedan ögonlystes hon 2008-10 och hade då retinopati.
När jag var inne på avelsdata och tittade så upptäckte jag retinopati då kontaktade jag uppfödaren, frågade om hon gjort en ERG undersökning vilket hon inte gjort. Jag sa då att jag måste avstå valpen eftersom jag inte vet om det är början till PRA eller inte, ville inte chansa p g a att vi ev ska ta valpar.
Det skulle vara kul att komma dit och titta, men det är lite för långt bort. Sedan är det mycket inför julen som ska göras.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

#21 skulle också vilja dit eller ja, det hade varit skoj då man aldrig har varit där! Tänkte att vi bor ju väldigt nära varandra, i så fall om man skulle lösa att åka ihop på något sett, :). Hur är en annan fråga..
MVH Eva, ägare av sheltien Elsa
#18 Kommer sheltiemontern vara kvar på söndagen också?
//Sara (lollipop99)
#28 Ja :)
Vad bra! Jag ska nämligen dit i dag:)
//Sara (lollipop99)
#31 Kul att ses
Många fina hundar fanns det verkligen på plats.
Hundmässan är verkligen en trevlig tillställning. Lyckades hitta en efterlängtad stålbur för 450:- istället för 999:- som den kostar här hemma, snacka om kap!
Sedan hejade jag fram Coras morfar som blev bästa veteran samt hennes syster som blev 2:a i unghundsklassen med CK!
Kul att göra lite kap på mässan, jag gjorde också en hel del..
Jag va där i lördags och handlade för 700.. haha, 11 h var vi där. Lex som jag hade med orkade inte ens lyfta på benen tillslut, haha..
Det var superkul! Ska dit nästa år igen hoppas jag…
//Sara (lollipop99)
Hade planerat att åka dit och göra kap, men det körde ihop sig för min medresande så det sket sig totalt…. Får planera och längta till nästa år istället!!
Kul att alla ni som åkte dit gjorde fina kap och hade trevliga dagar 
#38 Hur gick det? :)