Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1690 ggr
medde
0

Året 2011 var?

Nu är det snart slut på år 2011! Men har året som varit varit precis som ni önskat det skulle bli? Har tävlandet fungerat enligt era planer?  Vore så intressant att höra om hur erat år 2011 blev som hundägare blev. Både i glädje och sorg kanske. Ett helt år infattar ju så mycket som hundägare.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[countess]
0

Året 2011 började inte så där jätte bra pga sjuk hund . Men sedan har det varit ett underbart år bland annat har vi jobbat ihop oss bättre och nått våra mål och ännu mer än vad jag kunnat ana =) Även slutet på detta år blev toppen då en ny liten familjemedlem flyttade in . Jag är sjukt nöjd med detta år och har många förväntningar inför året 2012 .

[Malin3033]
0

Oj, det har hänt så himla mycket bra i år, det måste vara det bästa året på länge. Samtidigt så slutar detta år väldigt tungt.

I överlag så måste jag säga att det absolut bästa var mitt och Ronjas kval till SM 2012 men också våra 3 CERT som vi har tagit under året i agility.
Att Cora sedan flyttade in under september gjorde året ännu bättre och när jag sedan lyckades både med att ta körkort och bli av med tandställningen så kändes året fulländat. Men då skulle det också vända..

Jag är förvisso glad över att vi lyckades upptäcka Ronjas hypotyreos, vilket gör att hela situationen känns lättare. Men förra veckan röntgade vi henne också från nos till svanstipp och fick glädjande besked om att armbågar, höfter och rygg var utan anmärkning. Däremot kom det som en chock att hennes bäcken inte var helt stabilt. Missbildat är nog lite att ta i, men det var osymmetriskt, snett och det var "bara" vänstersidan som såg rätt ut. Högersidan var felskapt, eller hur man ska säga. Så nu väntar rehab och närmare undersökning hur vi går vidare med detta. Men positivt är som sagt att hon svarar superbra på sin Leventa och blir piggare och piggare trots att hon har ont.

Cassii
0

Året har varit bra i hund men desto sämre utanför Flört

2011 började ju med att leta kennel, uppfödare och något jag verkligen ville ha. Sheltien kom tyvärr inte därifrån jag tänkt, men helt klart nöjd över individ. Hon är väldigt stabil och har ett långt tålamod ang det mesta.

Ja, vi hade inte mycket mål då jag mest velat få in grunder till lydnaden. Inkallning, namnet, klicker tänk, sitt, ligg, grunder i agility osvosv. O ja det har vi klarat kanon! Jag bara längtar till 2012 sätter igång, så vi kan sätta fart med våra mer seriösa mål! Åh vad jag längtar. Men nu är det bara cirka 2 veckor kvar av 2011!

O måste bara avsluta året med 8 dagar i Thailand och en helt planerad nyår i Stockholm. Så otroligt glad.

Mycket glad och lycklig sheltie ägare. Jag förstår inte hur jag klarade mig innan, utan min finaste Lex Kyss

Sofiatinnert
0

Mitt år har varit mycket händelserikt ett oändligt sökande efter uppfödare och när man tillslut hittar en bra så kommer väntan på att hunden ska bli tillräckligt gammal. sen kom äntligen dagen då man åker upp till Stockholm och hämtar sitt lilla troll ditresan gick jätte bra men hemresan tog 6,5 timmar (ska ta 3) vart hemma 4 på natten dagen efter student stackars lilla vovve sommaren har varit toppen med massa hund å resa ner till tjocka släkten nere i Kalmar nästa år får vi se vad som sker förhoppningsvis flytt ;)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Kitten86
0

Året har varit blandat men mestadels positivt.

Började året med nybörjarkurs i agility, gick toppen. Under sommaren blev det mycket jobb men försökte klämma in agilityträning samt att åka och titta på träningstävlingar. Mot sensommaren blev det fortsättningskurs i agility och därefter var jag med på en inoff. tävling på klubben där vi kom 4:a i agilityklass och tyvärr diskade i hoppklass men blev sjukt nöjd ändå. Vi hann knappt avsluta kursen förens jag fick samtal med erbjudande om att gå en helg kurs för Annica Aller, vilket jag kände att jag inte kunde tacka nej till! Var först nervös då jag var i stort sett den enda nybörjaren men vi gjorde mycket bra ifrån oss. Här på hösten har vi fortsatt att träna och var på en ny träningstävling, denna gång i Kungsör. Helt sjukt nöjd då vi kom 3:a i agilityklass och i hoppklass vet jag inte riktigt då vi var tvugna att åka innan resultaten kom upp men loppet kändes bra!

Längar till nästa år och början på sommaren med mera agilityträning/ kurs och mer tävlingar. Vi kanske tom hat chans på ett par pinnar? Foten i munnen

[Malin3033]
0

#5 Klart ni har chans att plocka pinnar! Skrattande

Kitten86
0

Tackar tackar! Det värmer i hjärtat när folk tror på en Skrattande

Han har ju blivit så pass säker och snabb så nu måste jag kliva upp ett par steg så jag hinner med och kan ligga något före honom. Med lite mer slipning och lite fler träningstävlingar så är vi nog redo för nästa säsong Foten i munnen

Hur går det för Ronja? Kul att höra att hon mår bättre av Leventan iaf!

[Malin3033]
0

#7 hon mår både bättre och sämre. Leventan hjälper och hon blir piggare och piggare. Men som jag skrev ovan så har hon problem med sitt bäcken. På tisdag ska vi besöka en hundfysioterapeut och på onsdag ska vi besöka en kiropraktor. Så vet förhoppningsvis mera då och kommer givetvis med lite mer uppdateringar då! :)

Denna kommentar har tagits bort.
Channi
0

Jag och Nenya debuterade i början av året, blev enstaka tävlingar på våren som inte heller gick överdrivet bra. Inte alls kan jag nästan påstå..

gått 3 handlingkurser, för Anna Müller, Camilla Brundin samt Veronica Bache.

Sedan har poletterna bara trillat ner hos både mig och Nenya <3

Vi fick under hösten våra första 3 pinnar samt andra lopp och resultat jag helt klart är nöjd med!
Nästa år satsar vi helt klart på uppflytt till klass 2 i både hopp och agility! Men jag skulle inte gråta floder om vi kom upp i 3an heller ;)

Nenya har utvecklats något ENORMT under senare delen av det här året! Hon tar för sig mer, hon har mer självsäkerhet och självförtroende, mycket mer fart, hon har även börjat bli lite kaxig på agilityplanen och i övrigt <3 :D

Sen ska ju hemma klubben arrangera en 6dagars tävling nästa år, det ska bli spännande med! ^^

Stoooora planer för 2012!! :D