Behöver hjälp
Ja jag behöver hjälp med skällande valp . Har skrivit i bloggen om problemet ! Har ni en lösningen kan ni skriva det här eller i bloggen ! Tack på förhand!
http://sumburghheadspenny.wordpress.com/2012/01/01/frustrerad/
Kan du inte skriva lite kortfattat vad problemet består av? Då blir det lättare att hjälpa dig. Alla går inte till bloggar för att läsa även om de kan ge dig bra hjälp.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
'31 visst kan jag det :) Skoja valpen på snart 14 veckor skäller konstant ! Om hon ska upp i soffan ner från soffan vid mat Så fort hon vill något ! Hon sitter även och tom skäller när hon blir riktigt trött ! Hon har ibland svårt att koppla av och jag tycker det verkar som stessaktigt ! Hon har väldigt lätt för skall och tok skäller även vid bus med den andra hunden "det är godkänt för min egen del " Jag tror det största problemet är att hon verkar tro att så fort hon skäller får hon det hon vill ha ! Hon kan tex stå och skälla 1 timme nedanför mat som står och sväller ! Hon ledsnar som aldrig heller och försöker ingenting annat heller för att komma åt maten tex att hoppa efter den utan hon sitter nedanför och tok skäller ! Hon har problem med magen därav hungern så det kan jag förstå men resten
#2 Problemet är precis det du skrev. Hon tror att då hon skäller så får hon som hon vill. Jag skulle råda att inte alls göra något då hon skäller (möta hennes skällandet med passivitet) och då hon är tyst "uppfylla" det hon vill.
#3 tack :) Men det är ju det jag har gjort i 5 veckor redan , Därför jag sliter av mig håret snart då det brukar vara det som funkar bäst att ignorera ! Samma som den vuxna hunden ignorerar också då hon står och skäller när den vuxna äter men det blir också bara värre och värre ! Men det kankse har gått för kort tid ? Kankse ska jag fortsätta ignorera men när vet man att man måste inte andra åtgärder?
Det visste jag inte att ni hållit på så länge. Men tyvärr kan sådana saker ta sin tid så jag rekommenderar nog att ni ännu ger det en chans. Ni kan ju vara extremt demostrativa när ni ignorerar beteende som att stiga upp och gå bort eller något dyl.
#5 Det ska jag absolut testa att bara gå iväg när hon skäller ! Det har jag bara testat vid matningen och det funkade ju HA varför har jag inte tänkt på det! Tusen tack :D Man blir hemma blind !
Det brukar bli värre innan det blir bättre. Håll ut ett tag till det kan bli bättre.
#7 tack behöver peppningen =) Jo jag ska hålla ut ett tag till ! Får vi hoppas att det blir bättre =)