Kreativt ;)
Hej alla! Hoppas att ni mår bra och har fått en bra start på det nya året..
Tänkte att jag skulle berätta för er vad jag och en annan här på forumet gjorde igår.. ;)
Jo, jag har alltid gnällt när det regnar ute, då min hund blir så blöt(har inte införskaffat ett täcke åt henne då jag inte har hittat ett jag vill ha eller i rätt storlek). Igår var det riktigt tråkigt väder ute(här), så Kitten86 här inne på forumet sa
- Vi får väl sy ett täcke ut din fis, så kan vi ju faktist vara ute på promenader..
Så vi gick hem(efter att ha gått med hundarna) och letade fram ett par gamla(mörk gråa) galonbyxor och ett (lila) fleceé tyg + ett lakan som vi gjorde till mall. Så satte vi oss ner och fick hjälp av Kitten86's mamma och började rita och klippa (som mall för täcket använde vi Kitten86's dvärgpudels regntäcke)..
Iza tyckte det var jätte konstigt att stå på bordet och vara provdocka.
Efter många timmar fick jag ett sååå snyggt täcke till Iza!! Det är ju så speciellt eftersom att det bara är min fis som har ett sådant täcke. Det är Jätte fint! Men det viktigaste för mig är ju att det sitter bra på Iza och att hon trivs i täcket det är ju ett plus att hon älskar det
Det känns jätte bra då Iza blir helt vild när man ska gå ut och hon får ha sitt älskade täcke på sig! Det bästa med täcket är ju att hon kan ha det när det är lite små kyligt/blött/blåser m.m på sig ute, och att det inte syns att det är hemagjort(men det gör egentligen ingenting om det nu skulle synas då jag struntar i det, för mig ska det bara skydda och sitta bra på hunden..)..
Är det någon här som gjort något hemagjort någon gång till sin hund/ar? Har ni bild? Tycker det är super roligt att sitta och pyssla men sy är inte min grej så det fick Kitten86's mamma hjälpa till med..
Har dig att tacka Kitten86 för att du och din mamma har hjälpt mig att få det täcket jag ville ha!!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
vad bra!
Har du någon bild?
Jag önskar att jag hade tålamodet att sy lite eget både till mig själv och hunden… hihi
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
#1 Jag har ingen bild men Kitten86 tog bilder ska kolla om jag kan få låna en och lägga in i tråden!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#3 Det är sååå snyggt!!!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Vad fint!
Kommer att ordna och sy ett varmare vintertäcke/ värmetäcke åt henne med
Nu är ju mallen färdig så själva syendet tar inte så lång tid…
#6 Tack så mkt!
Tycker jag med!
#7 Ja, själva syendet går ju oftast på 20 min, men nu gick det ju på 30 min igår men vi fick ju besök och så krångla det ju för Tina!
Det blir ju lättare med värmetäcket då allt e klart bara att sy..
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Mm, oftast är det själva mallen som tar tid. Nu tog det ju inte allt för lång tid ändå med tanke på att vi hade ett täcke att gå, och göra mall, efter. Men allt som allt så tar det ju kanske ca 3 timmar att göra mallen, sy till bitarna och sen sy ihop det!
Värre var det när jag och min mamma sydde det första täcket åt min Zalo, min dvärgpudel, då vi fick hitta på ett eget mönster. Det tog tid…!!
va fin den va,´va duktig du är!! själv har jag en tendens å förstöra symaskiner när jag använder dem haha
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Åh vad fint täcke ni har gjort!! Förstår att du är jätteglad! Jag inte fixat nåt sånt tjusigt själv, utan det jag kan komma på att jag gjort är att jag sydde om Back On Track "fuskkragar" (eller hur man nu säger), som är till människor , till hundtäcken. Det var innan de hade hundtäcken som passade mindre hundar och täcken som var svala nog att ha på inne. Så det blev typ som en polotröja till hunden med det keramiska materialet. Gick vi ut i regn så tog jag på ett regntäcke över. Kanske har jag nån bild kvar på det, men jag misstänker att det är för länge sen för att finnas sparat på denna datorn.
/emma93
Va duktiga ni är!! Kanske ska starta täckbusiness? 
Ett sånt borde jag skaffa åt Turbo också, fast omvänt. Är mest under magen han blie smutsig/våt :P
Vad kreativa ni är och snyggt blev det också! Nu blev jag inspirerad. Tror jag har ett par gråa galonbyxor med stjärnor på och lite rött fleecetyg liggande nånstans. Måste kollas ;)
#10, 11, 12, 14
Tack så mycket. Jodå här finns mycket kreativitet till olika saker och problem är alltid till för att lösas. Men det är ju alltid lättare när man har någon mall att gå efter än att jobba på fri hand. Men min pudels täcke är ju större så att göra en snygg skalig nerminskning var lite trixit 
Kan ju ta ett kort på mall bitarna så får du ett hum om hur vi gjorde Izas täcke! Sen kan ju galon/ regnbyxorna ha en annan färg med, behöver ju inte vara grå 
Symaskiner och jag går inte heller direkt ihop, därför anlitade jag min mamma som fick stå för själva syendet…
Becka sa likadant, att det kanske man kunde jobba och tjäna pengar på. Men jag vet inte, inget för mig tror jag. Dessutom finns det redan ganska många som gör täcken efter önskemål och mått…
#15 ja gärna en bild på delarna. Haha, men jag råkad bara komma på att jag städade ur ett par grån galonbyxor ur garderoben nyligen ;)
Tackar alla som tycker att täcket är fint! Jag är sååååå nöjd
Men hur ofta vill man ha regn egentligen?! Jag vill ha det, så hon får ha det på sig när det regnar.. Men icke sa han där uppe minus grader, men inte regn! Hon har ju visserligen använt det nu när det har varit minus grader.. Men det blir ju helt annorlunda när det regnar..!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#20 Tack! Det hade tagit tid attt klura ut utan bilder :)
Iza's värmetäcke blev så bra, och jag behöver ett värmetäcke till River att sätta på under och efter träning så här under kallare årstiden så det blir att åka förbi tygaffären imorgon och köpa något snyggt tyg och sy ett till honom med 
#23 Vad roligt att ni också ska ha ett till honom! Men skulle inte du köpa ett Back On Track till honom?
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Men så fina täcken ni gjort! Mycket imponerad av erat arbete
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#25 Tack tack!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Jodå, han kommer få ett BoT oxå, men tills dess blir det ett hemmasytt vörmetäcke… Var och köpte material idag 
Tackar! Ja täckena blev riktigt fina. Izas gröna kommer från spillbitar från ett hästtäcke min mamma skulle sy för ett antal år sen.