Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1627 ggr
Hope7
1

Intresserad!

Hejsan!

Jag funderar på att köpa en shetland sheepdog till sommaren eller hösten (2012) och har läst på en del om rasen. Det jag undrar över är om man brukar få komma ut på kennlar för att tala med uppfödare, ställa fler frågor och träffa hundarna för att se hur dom är på just den kenneln? Är det normalt att göra det? Har nämligen fått det tipset. Vill ha en hund som verkligen passar mig, och från vad jag har läst så verkar Sheltien vara just denna ras.  Glad

Vet ni om det finns några kennlar i Stockholm som skulle ta emot en sådan gäst som mig (som har frågor angående rasen och som vill träffa hundarna)?

/ Hope

Kitten86
0

Uppfödare kan du hitta på sheltieklubbens hemsida. Jag har nog inte hört om någon kennel som nekat spekulanter att komma och hälsa på hundarna. Så mitt tips är att kolla runt mellan olika kennlar och sen ringa till de du är intresserad av och fråga om att få komma och hälsa på!

[Lostmybrain]
0

Det är väldigt vanligt att man hälsar på hos uppfödaren Glad Även uppfödaren vill ju försäkra sig om att valpen hamnar hos någon denne tycker verkar vara en bra ägare Glad

Sofiatinnert
0

Om inte uppfödaren vill ha besök vill inte du ha en hund därifrån,det är vad jag fått lära mig i alla fall :)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

medde
2

Ta gärna kontkat med kennel Hazelhosue, hon brukar vara öppen för at visa upp sina hundar, Vidare anordnas sheltieträffar ute på kenneln som ligger ute på Adelsö. Vilken kan vara ett toppen tillfälle att möte sheltiemänniskor och deras hundar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ännu inte hört talas om en seriös uppfödare som inte har tagit emot eventuella spekulanter =) Men du har fått bra tips med att kolla på SSSK.org och se vilka som finns i stockholmstrakten. Har själv hämtat en tik från Ärla, kennel Hillfire och jag är supernöjd med Kiira. =) Bifogar en bild av Kiira

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Hope7
0

Tack allihop för era svar! Ska genast börja titta runt på de olika sidorna och kennlarna som ni tipsat om. :) Är/blir  "typ" förstagångshundägare så är så tacksam för alla tips jag kan få. Vi hade en valp här i 2 månader innan hon åkte hem till sin familj (men hon var en blandis). Vi trodde ett tag att vi skulle få henne, men icke.

#5 Åh, vad söt Kiira är. Hon är jättefin! Ska titta upp den kenneln också. Tack så mycket för ditt svar! :)

lollipop99
0

Vad roligt att du kanske också ska skaffa sheltie 2012 som jag! Har intresserat mig för kennel Hazelhouse jag!Flört

//Sara (lollipop99)Tungan ute