Evalds nyårslöfte
Evald är duktigare än jag trodde på att hålla nyårslöften.. Nu har han kommit igång ordentligt med styrketräningen
Idag blev det ett riktigt bra pass med klövjeväskan.
Tänkte bara dela med mig av en bild jag tog idag 
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Duktig pojke 
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
Duktig han är! Var köpte du klövjeväskan? 
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Ja, visst är han! 
Väskan beställde jag från www.canis.se
Han ser så stolt ut :)
Han är bara för söt, kul när hunden kan hjälpa till!
//Sara (lollipop99)
Åh vad duktigt! Söt bild!
#5 Ja… fast än hjälper han inte till så mycket, vikterna i väskan består av ouppätna dadlar från julhelgen
hihi.
Men tanken är ju att han ska bygga upp muskler för att kunna bära lite saker själv när vi ska vandra i vår/sommar 
Han ser verkligen stolt ut. Tänk vilken lycka det är för hundar att få jobba.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Ja, man märker faktiskt skillnad när han går med väskan. Han blir mer koncentrerad och stressar inte lika mycket som han brukar göra under promenaderna 
Trodde aldrig att det kunde ha en sån "lugnande" inverkan att bära… men det har jag ju fått bevisat nu ^^
Kul att du hittat något "jobb" åt han som fungerar lungnande och som han trivs med. Ser verkligen stolt och glad över det han åstakommer!!
River har en lika snygg väska han…. Visst ligger de bra på?! Jag är helnöjd. River har kommit upp i maxvikt så nu har han benvinkter i väskan. Innan, när vi tränade upp musklerna bestod vikterna av hästmat. Men allt väger, så allt fungerar
Bjuder på en bild från förra vintern…
#10 Ja, ruffwears väskor är överlägset bäst tycker jag :) hihi. Är det 25% av kroppsvikten som rekommenderas som "maxvikt"? Har även haft grankottar som vikt i brist på annat när vi var i skogen … River är också jättefin i sin :p
Ja, börja på ca 10% och absolut max på 25%, men River satte jag stopp vid ca 20% då jag tyckte det räckte men vet att det finns möjlighet på mer…. Ja, Ruffwear är helt klart bäst och värt varje krona!! Klockren passform och viktfördelning…..
Sand, mjöl - allt fungerar bara det väger mer än det tar plats
Ska ni på frilufs semester till sommaren? Han kan ju bära både mat, vatten, koppel och bajspåsar! River har hjälpt husse att mecka genom att ha skiftnycklar i öglorna uppepå väskan…!!
Japp, just nu ligger vi på strax över 10% och jag ska nog inte öka så himla mycket mer, hellre förlänga tiden en aning då han bär.
Det är tänkt att vi ska gå skåneleden (eller åtminstone några delar av den) om jag lyckas få med mig någon tvåbent (vilket verkar vara väääldigt svårt…)
Egentligen hade jag velat gå kungsleden men det får bli ett senare projekt känner jag, hehe.
Haha, ja det finns många varianter! Det är ju superbra att River kan hjälpa till så mycket 
Skulle vara kul på lite frilufts semsester någon gång… Hoppas du hittar någon som vill följa med!!
Evald har väl inte burit så länge heller, var väl inte såå länge sen du köpte den? Ökade sakta Rivers tyngd över ca 4-5 månad, och han fick bära ca 2-3 dagar i veckan. Vid varje viktökning så sänktes tiden/längden han bar för att sakta öka tiden. Sen öka vikten och börja med kort stund igen… Är lite pyssligt men värt det 
Får fortsätta att visa bilder på era promenader när Evald bär..!! Han är så stilig din bi blue kille!
#14 Nja, väskan har jag haft ganska länge. vi har hållt på i 4-5 månader ungefär.. Inte så intensivt men ändå :) just nu låter jag honom bara bära i pyttestunder, typ högst 20 min :p men hade tänkt komma igång "på riktigt" med det nu. Fler bilder blir det alldeles säkert! Hihi