Slalomträning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag och Yim har påbörjat våran slalomträning! Här är filmklipp från träningspass 1 (introduktion) och träningspass 2 (idag, ungefär 1 vecka senare. 5 minuters träning där jag ville "testa" honom och se hur mycket jag kunde pusha honom)
Mvh Emelie 
Grym han e!!!
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Det där verkade ju inte vara några större problem! :D Jätte duktig!
Vad duktiga ni är! Har aldrig sett någon annan som använt såna där bågar, funkar slalomet även när man tar bort det? För det känns som att det blir lite som en "vägg" för hundarna? 
Vart har du fått tag på bågarna samt hur mkt kostade de? 
Bågar är det absolut bästa! Testade även att ta bort en båge vid ingång och skickade (dvs. fri ingång utan hjälp av båge) Vilket fungerande utmärkt!!! (jag är den som älskar att testa gränserna när det gäller träningen. Se hur mycket man kan dra beteendet) ;)
Dessa bågar är köpta hos Jenny Damm om jag minns helt rätt. (är dock inte säker om hon säljer "normalt" också. Eller om det var en tillfällighet att hon hade fler över) Vi har även bågar från smartaagilityhinder http://www.smartaagilityhinder.se/
Mvh Emelie 
#5 Tack så mycket för infon! :)
Min erfarenhet är dock att bågar inte fungerar på alla hundar… Som jag som redan börjat lära in slalom där blir det problem. Min instruktör,på agilitykurs, tog fram bågar och visade olika sätt att lära in slalom på med sin hund. River tyckte att bågarna var konstiga vilket gjorde att han blockerades något och hoppade över dem och ut ur slalomet…. När vi körde slalom utam bågar så fungerade det bättre!
Värt att tänka på om du redan börjat slalomträning. Flera hundar på kursen fungerade inge bra med bågar medans för vissa hundar for poletten ner och slalomträningen gick otroligt mycket frammåt.
Jag funderar dock på om det skulle kunna vara ett bra komplement till att säkra ingången, att bågen/arna bara sitter där vilket gör att han "måste" gå in rätt…
Jösses vilken bra grej, vilken snabbfattad hund. Han ser exakt ut som våran Eskil, är det en renrasig Sheltie, ser stor ut som våran.
Ronja06's Yim är en BC, men visst är han fin!!?
Precis som med all form av träning passar olika metoder olika hundar. Precis som människor är hundar individer. De hundar jag träffat har dock gått hemskt bra på bågar allihop ! :)
Mvh Emelie 
Precis, min Yim är renrasig BC. När jag köpte honom var det med huvudprio på vallningen. Men hmm.. Han tycks ha väldigt bra egenskaper även på agilitybanan! :)
Mvh Emelie 
Nenya fick prova med bågar men hon såg det bara som ett hopphinder ^^
Så reagerade River med, men tror att det främst blev så då jag redan börjat träna in slalom innan han fick testa bågarna. Undrar dock om det skulle kunna fungera som en hjälp till att säkra hans ingångar och sedan ha resten av slalomen "fri" dvs utan bågar…