Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsheltiens-egna-personlighet
Läst 2778 ggr
Niini
0

Har din hund nån "jååno"?

Ordet "jååno" är finlandssvensk dialekt och betyder ungefär udda/speciellt beteende.

Så har din hund nån speciellt/udda beteende som är lustigt eller annars nämnvärt?

Niini
0

Turbo har ett himla kul beteende, när man piper med en hundleksak så verkar han tro att han måste slicka sig om munnen.

Filmbevis.

Cocos82
0

När husse sjunger stämmer Bell upp i samstämd ylning. Glad

Cassii
0

Varje gång lexie ska kissa så springer hon runt o sätter sig på tvären/eller sitter helt på rumpan typ fem gånger :p det ser kul ut haha

Sofiatinnert
0

Pixie brukar smyga sej på en så hon är precis nedanför när man ligger i soffan sen skäller hon en gång jätte högt i örat hon verkar tycka det e kul å skrämmas men mina öron tycker inte det e lika kul :/

http://beautywithsofia.wordpress.com/

lollipop99
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilka roliga jåånor allas hundar har! Alla hundar är verkligen unikaGlad    

#1 Kul med filmbeviset. Han slickar sig verkligen om munnen varje gång den piper! Han kanske blir suktad och bara vill bita i den så han kan inte låta bli att slicka sig om munnenFlört

//Sara (lollipop99)Tungan ute

emma93
0

#1 Helt underbart!

Vilka härliga idéer era vovvar har. Hoppas det kommer fler beskrivna!

Rustibuss
0

Hej vilken kul film, har du lärt honom att slicka sig om munnen varje gång du piper?

Diablo gör en annan kul grej han älskar fotbollar och har ett  antal som han leker med. Han springer till en av bollarna, jag går dit han backar och sedan hoppar han i sidleds framför bollen, ända tills jag sparkar iväg den. Har tyvärr ingen film på det.

Glad

Medarbetare för Welshponny ifokus

lollipop99
0

Du skulle ju kunna göra en…Glad Vore kul att se;)

//Sara (lollipop99)Tungan ute

Niini
0

#7 Nix, inte inlärt. Märkte bara ett tu tre att han gör det precis VARENDA gång :D

Kitten86
0

River har en massa egenheter för sig.

En liten rolig sak är att han alltid "ber om lov" att få hoppa upp i soffan, sängen etc. Han lägger upp hakan på kanten och sen står han så tills han får ett varsågod. Ser kul ut, speciellt när man inte tänkt på det och han stått så ganska länge…
När det är dax att gå och sova och om han har något tuggben framme så tar han det i munnen, håller det lite på kanten av munnen (ungefär som att han håller det enbart i höntänderna) vilket gör att han ser finurlig ut. När man då säger något åt han, så viftar han på svansen och pilar upp för trappan. Sen hittar man honom, gömmandes, godiset någonstans i rummet. Sen är han nöjd och kan lägga sig för att sova.

Egenheter ger karaktär och är allt som oftast charmiga.

[countess]
0

en egenhet eler inlärt beetende vet jag inte eftersom jag tog henne vid 8 månader , men min hund är boll galen och om hon fick välja så skulle hon ha en boll i munnen varje sekund av 24 timmar förutom när vi in genom ytterdörren där släpper hon alltid bollen och går in utan att bry sig om bollen även om jag uppmuntrar henne att ta den vägrar hon men direkt vi är inne i trapphuset då tar hon den varje gång jag har försökt ;P Hon har även en tendens att gå till vilandes hundar och slänga saker i huvudet på dom om dom inte hänger med på hennes lekinviter , Då går hon sonika och hämtar en sko och släpper ner skon på den sovandes hunden!

Cocos82
0

#11 Haha haha ha! Vilket brutalt men effektivt sätt! Skrattande

GabbiesK
0

#10 Det var lustigt! Min sheltie har precis samma beteende när det gäller "be om lov". Det slår aldrig fel. Hon lägger iofs inte upp hakan men hon står o väntar nedanför till man säger att hon ska hoppa upp. Ibland kan man få säga åt henne flera ggr innan hon förstår att det är ok. Glad Ingen aning om varför hon gör så för hon har alltid fått vara i soffan, sängen osv här hos oss. Måste vara nåt som sitter kvar från förra ägarna, hon var 1 år och 6 månader när hon kom till oss.

Kitten86
0

#13 Jag har haft min hund hela hans liv och han har alltid fått vara i sängen etc men ber iaf om "lov" innan han hoppar upp. Sen älskar han att gömma tuggben, ffa, vilket verkar vara halva nöjet med tuggben/gottis för honom. Sen har han andra egenheter oxå, vilket e kul. Hundar har mycket kikheter med småbarn där man ser olika egenhetet/ personlighet trots samma uppvaxt!

GuUuLd
0

Hugo har en hel del konstigheter för sig. Han har som vana/ovana att när han har ätit mat så SKA vår undulat ut på flygtur. Han springer som en stolle till köksbänken där fågelns bur står och hoppar och studsar som en liten boll och gnäller till fågeln blir utsläppt eller till man säger åt honom att fågeln inte får komma ut just då.

Sen är han ju även en fotbollsälskare och tycker han själv att han inte fått spela fotboll på ett tag så tar han tag i saken själv. Vi har alltid fotbollen ligger i en plastpåse som vi bär den i till fotbollsplanen. Är Hugo på fotbollshumör så letar han reda på påsen och drar fram den på golvet. Sen börjar han riva och slita som bara den i påsen (vi brukar få byta påse efteråt eftersom det inte är så mycket kvar av den då) till han får ut bollen, sen kör han ett race i vardagsrummet :)

Sen har han ju även en hel del annat konstigt för sig..

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Tanya615
0

Min Sheltie Sookie tycker inte alls om moppen. Hon springer runt helt febrilt och jagar den och biter på den. Skitjobbigt ! Så nu får nån i familjen gå ut med henne medans jag skurar. När hon då kommer tillbaka så luktar hon på golvet en stund och springer sen och skäller ut mopphinkenSkrattande Typ; jag känner att du vart här din jäkel

xina10
0

Buffy älskar att leka med en bandyboll men hon vill alltid ha något annat i munnen medans hon "sparkar" bollen framför sig.

//Jonnix

Kitten86
0

Snygg stil, och verkligen ett udda beteende…!! Skrattande

[Lostmybrain]
0

Vu kul med allas jåånor^^

Kommenderar man Tyra att lägga sig ska hon alltid stampa med framtassarna 3-4 ggr i golvet/marken ^^ Riktigt gulligt. Kan ta och filma någon dag :D

Smultronbarn
0

Bra och dåliga humm..
När Poca får vänta för länge på maten (då hon sitter stilla) så stoppar hon ut tungan en liten pytte bit och inte piper men gör något jätte högt gnäll/gnissel/pip-ljud. Hel skumt. Och sjukt svårt att förklara..

Ett tag var hon skit jobbig med att vara vid sängen och göra ett sång fult läte - har ni sett the grudge? Ungen där gör ett väldigt fult ljud (jag tycker inte det är läskigt). För att få henne å sluta fick hon ju hoppa upp i sängen! Gissa vad hon lärde sig av det va?

När Tuva vill ha uppmärksamhet kan hon - beroende på person, antingen kraffsa jätte hårt på foten/benet eller på dem utan strumpor, slicka mellan tårna - sådär lite lite så det blir irriterande och hemskt.

Haha :P