Sheltiepromenad på Tippen, Göteborg
Tänkte bara tipsa om att det snart är den månatliga Sheltiepromenaden på Tippen i Fiskebäck (vid småbåtshamnen), Göteborg. Det är alltså sista söndagen varje månad, kl 14. Ingen föranmälan behövs, och vi ses vid parkeringen. Så 26/9-10 är det nästa gång. Hoppas att vi ses där.
/emma93
En liten blänkare om att det är i morgon, söndag, som promenaden är. Hoppas vi kan ses!
/emma93
jag missade promenaden idag :(
men hoppas ni har trevligt!
jag får försöka hänga med på en annan sheltieträff!
Det går fler tåg. :)Det är ju bara några veckor till nästa promenad. Sista oktober tror jag att sista söndagen i oktober är.
ja det gör ju det :)
Någon som har lite bilder? Nyfiken är man ju så det spritter i en på bilder.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Har tyvärr inga, men skall se om jag kan få fatt i några ifrån den träff som var nu eller som varit tidigare.
En månad går fort och i söndags var det sheltiepromenad i Göteborg igen. Det kom då 17 hundar med hussar och mattar trots det dåliga vädret. Här är en bild som Inger Nygren tagit, och jag har fått lov att lägga ut den på S.i.f.:)
Nästa promenad blir 28 november, alltså sista söndagen i månaden, kl 14. Platsen är som alltid Tippen, Fiskebäcks småbåtshamn, Göteborg.
Nu är det snart sista söndagen i månaden igen, och därmed Sheltiepromenad på Tippen i Göteborg igen. Kl 14 som alltid i Fiskebäcks småbåtshamn. Alla är välkomna utan föranmälan. Vi träffs vid parkeringen innan det bär av på promenad.
/emma93
Med "alla" menar jag även andra raser:). Det brukar alltid vara med en och annan "icke-sheltie":).
/emma93
Vad roligt! Jag har valpkurs på förmiddagen så det kanske blir en riktigt hundig heldag om jag får ihop det :)
#10 Hoppas du får ihop det. Vi hoppas på att komma också, med de små yrvädren, men det hänger lite på om min förkylning kan tänka sig att ge sig av snart. :) Annars kanske husse tar en eller två av de fyrbenta med sig på det. Hoppas på det.
/emma93
Jag kom aldrig iväg pga envis förkylning och det isande kalla blåsande vädret igår. :( Däremot prövade jag här hemma mig på att gå med alla vovvarna i koppel en jättekort sträcka, vilket nog såg väldigt roligt ut. De två gamlingarna brukar inte vara kopplade längre och ville stå och snosa och inte skynda på, de två yngste har aldrig gått koppelpromenad och undrade vad vitsen med koppel var, och de två medelålders ville gå snabbt framåt. Vi kom väl sisådär 50 meter, vilket tog sin tid. Men men, vi gjorde i alla fall ett försök.:) Mer träning behövs. Kom du iväg PetraKarin? Eller kanske nån annan här?
/emma93
Jag kom iväg!
Det var riktigt nyttigt både för mig och plutten och jag vågade ha henne lös, det får hon uppleva alldeles för sällan.
Otroligt roligt att träffa så många "sheltiemänniskor" och speciellt kul var det att se så många shelties i olika färger och storlekar, en papillon och cavalier var med också. Nästa gång får jag se till att ha med kameran!
Nu söndag 27/3 är det dags för sheltieträff i Göteborg igen.
Vi möts som vanligt på parkeringen vid tippen i Fiskebäck kl 14.
Sen blir det promenad och bus. Hoppas på bra väder för då kommer nog en del stanna till en stund och fika.
Jag kommer att vara där med min Ilsa.
Nu är det sista söndagen i månaden (igen:)), vilket innebär Sheltiepromenad på Tippen i Fiskebäck i Göteborg. Se detaljer i #14. Tyvärr kommer inte vi, då vi är på dop, men hoppas att många sluter upp och att det blir härligt promenad- och fikaväder.
/emma93
Hade gärna kommit men jag är också på dop får bli nästa månad =)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Tänk om vi skall på samma:). Skall till Hisingen.
Ni som ska gå får ha det så kul! Det brukar alltid vara himlans trevligt :) Numera jobbar jag på söndagar vi den tiden men ska försöka deltaga i oktober!
Denna ligger i Åsa så tyvärr inte :/
Jag och några andra kommer med Luca på söndag =)
#14 Vilken parkering? Det är första gången för oss.
Tack
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej, vi brukar komma och det är den parkeringen som är precis innan den sista rondellen innan fiskebäcks hamn, om man svänger höger i den rondellen så ligger Fiskebäcks museum till vänster om ni tittar på en karta. Så avtagsvägen till vänster innan denna rondell så är ni på rätt ställe. Som sagt träffarna brukar vara mycket trevliga. Mvh Ulrika
En liten blänkare om att det återigen är den månatliga Sheltiepromenaden på Tippen, Fiskebäck, i Göteborg söndagen den 30/10-11. Kl. 14.00 Välkomna alla!
/emma93
Åh nu har jag ju för en gångs skull en söndag ledig, kanske borde försöka gå. Ilsa brukar stormtrivas :)
Liten blänkare om morgondagen (se ovan):).
Hej, ser fram emot imorgon, Robins rehab har gått framåt och vädret ska bli bra. Matsäck är inhandlad och även en kompis följer med. Det ska bli jättetrevligt!!! Mvh Ulrika
#25 Åh vad skönta att rehaben går framåt. Vi kommer om allt som skall hinnas med innan hinns med:). Tror att vi tar med de två yngsta så att de får chansen att stå på egna ben utan resten av flockens trygga famn.:)
Åhhh hade så gärna velat åka :/ hmm får ta det nästa gång.
Jag hade tänkt åka men min hund var hos "mormor" över natten och jag kom iväg för att hämta henne för sent för att hinna till promenaden 
Hur hade ni det Dogg?
Vi kom inte heller tyvärr, då min sambo köpte bil dagen innan och lyriskt åkte omkring och visade den för vänner och bekanta, och därmed glömde bort tiden han skulle hämta upp mig:).
Hej, det var mycket trevligt!! Solen bröt fram på slutet och det var en ny blue merle sheltie med som var ung och tillsammans med en svart vit sheltie lekte de två som sjutton. Tex så var det väldigt kul att springa full fart på de vattenfyllda ängarna. Det skulle man ha filmat!
Jag hade med mig min kompis och hennes phalene som jag jobbat med senaste halvåret och han klarade av det galant, blev lite upphetsad när de andra var igång men annars gick det hur bra som helst. Det var någon som skrev i ett mail till mig att hon trodde det var en jack russel men det var en phalene, Lisa den andra phalenen som brukar vara med kom också samt Håkans cavalier. Det blev en härlig promenad med mycket bus.
Hej, här är mer bilder: https://www.facebook.com/pages/CC-60/263879460320901#!/media/set/?set=a.228530007212152.64341.100001654638800&type=3 Mvh Ulrika
Tack för att du delar med dig Ulrika!
Härliga bilder :)