Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 3656 ggr
Amanda1982
0

bra sheltie uppfödare.

Hej!

Är ny här på forumet. Det här är mitt första inlägg. I fall något ser konstigt ut eller så. Jag och min familj har bestämt oss för att köpa en sheltievalp till våren. En uppfödare som passar bra i tid är kennel, request star´s. tänkte fråga om det är någon som har hund därifrån och vet något om denna

Tar gärna emot andra tips på bra uppfödare.

Niini
0

Har du prövat googla kenneln?

Ressu
0

Hejsan och välkommen hit!

SparklingTindra har en sheltie därifrån vet jag av iaf. Kanske hon dyker in och kan berätta lite om kenneln.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Amanda1982
0

Hej och tack. Ja, har försöksplats men tycker det är svårt ändå. Eftersom det kommer att bli min första sheltie och jag inte känner någon som har denna ras tycker jag det är svårt att veta vad jag ska gå på, vilken typ av uppfödare om ni förstår vad jag menar:)

Amanda1982
0

Skriver på min iPhone som "rättar" orden åt mig. Ska inte stå försöksplats utan "försökt att googla";)

liz_lemon
0

Är det kennel Request i Malmberget du talar om, eller just Request Star? :)

http://awkwardsilen.se

Kitten86
0

Det där med bra kennel beror ju helt på vad du söker efter i din framtida hund. Alla har vi olika krav och önskemål som vi letar efter och därmed så har vi nog alla väldigt olika förslag på bra kennel…

Du får nog skriva ner vad du letar efter i din framtida hund, vad du vill att dennes föräldrar ska vara/ ha bakom sig och vad du själv definierar som en bra uppfödare och sen börja leta runt efter just det. Då kommer du nog hitta rätt!

Amanda1982
0

Kenneln heter request star och ligger i Molkolm:)

Jag har läst att shelties kan ha en tendens till rädslor och undrar om någon vet kennlar med stabila hundar.

Vi kommer att ha hunden som familjehund, träna vardagslydnad och en del agility.

GuUuLd
0

Du menar alltså Conquest star's? För den finns i Molkom :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Amanda1982
0

Ahhhh…. Så var det nog. Ber så mycket om ursäkt:)