Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1941 ggr
xina10
1

Gå fint i koppel?

Skulle behöva lite tips på hur jag kan få Buffy att gå fint i koppel. Tränar varje dag men hon vill gärna dra jag stannar när hon drar, byter riktning och berömmer, ger godis så fort hon går fint. Har någon fler tips? Jag vet inte om jag kan begära mer av henne, just nu går hon fint max 20 m sen drar hon igen. Hon blir 6 månader den 4 feb. Mvh Jonna

//Jonnix

Aleeexandra
1

Jag och Enzo kör också mycket koppelträning nu och vi jobbar också på liknande sätt, att belöna när han går fint och så, sen brukar jag gå med kortare koppel och så fort han går fint så släpper jag efter lite så han blir lite mer fri, vill han då dra iväg eller kör nosen i backen så kortar jag upp kopplet igen, har sett jättefina resultat på ganska kort tid, sen tycker jag att det går väldigt snabbt när man arbetar med klicker.
Vårat största problem är dock hundmöten, han blir helt tokig och vill hälsa och leka, så där har vi en bit kvar …

Cassii
2

Oftast behöver man inte belöna med godis ens när de går fint. Utan man stannar, väntar på ögonkontakt sen går man, att gå blir då belöningen, sen så fort hunden börjar dra lite så gör man om samma sak igen. Lexie fattade efter 2a promenaden i koppel Glad

lollipop99
0

Bra att veta för mig med!Glad

//Sara (lollipop99)Tungan ute

sissie
0

När jag hade schanuzer så gick/sprang jag runt fram och tillbaka med ett gäng träd lite då och då. Då upptäckte han att det var bäst att hålla koll på matte. Han snappade det där med att han skulle följa med mig och inte jag efter honom. Inte för att han blev exemplarisk i kopplet men väldigt mycket bättre. Sen gjorde vi just det där med ändra riktning, stanna m m.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Niini
0

Med Turbo har jag nog provar så gott som allt. Tro mig, det finns hundar som är så envisa så inget funkar! Det är så hiiiimla viktigt att kissa överallt så numera kör vi en kompromiss. Gå brevid mig en stund sen får han springa o kissa en stund, sen brevid mig en stund o.s.v. När vi kommer till ett säkert ställe får han springa hela tiden o efter att han kissat o bajsat klart DÅ kan han gå mycket fint i koppel ;)

Lärde för övrigt honom "gå o kisa" o "gå o kakka" så fattar han när det är ok att lämna min sida.

xina10
0

Tack för tipsen, Buffy förstår oxå när jag säger till att hon ska gå och kissa. Skrattande Går hon löst i skogen och jag säger att nu måste du kissa så skuttar hon iväg och sätter sig och kissar.

//Jonnix