Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: sheltiens-egna-personlighet
Läst 2228 ggr
Niini
0

När h*lvetet fryser till is

Hur mår era hundar i kylan? Märker de va det iskalla vädret. Här är för tillfället -25 grader o Turbo visar inte den minsta antydan till att det skulle vara kallt. Han förstår inte alls varför husse o matte skyndar på stegen o promenaderna nästan blir pinsamt korta.

Ressu
0

Här lider de flesta av kölden. Snabbt ut och VÄLDANS snabbt in igen verkar vara deras motto just nu. Här hade vi -28 imårse då vi var ute första gången. *brrr*

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

[Lostmybrain]
0

Tyra kryper under täcket eller under sängen om jag klär på mig ^^ Nee, att hon gillar kylan kan man inte säga!

Cassii
0

Lexie märker ingen större skillnad, har inte fått kylkramp ens, utan det enda hon har i huvudet är: - SNÖÖÖÖÖ, LEKAA. Hm, ja så är det väl när man har en snögalen hund, som helst skulle vilja leva utomhus Flört här är det dock endast -11.

[countess]
0

Nja här bryr dom sig inte det minsta Fast dom skakar av kylan "valp " men vägrar gå in iaf Skrikandes så man måste va ute ännu längre och överlista den lilla så hon endå går in självmant

Cassii
0

#4 hahahaha va gulligt! så är det nästan här med, dock är jag inte lika förtjust i vintern som hunden min Flört

Sofiatinnert
0

Pixie bryr sig inte om kylan det e mer jag som blir blå så fort jag sticker ut näsan ;)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

GuUuLd
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här bryr sig knappt Helix om kylan ens trots att det var -16 när vi var ute förut. Leka i snön är ju jätteroligt tycker han, och ser ut som ett riktigt litet snömonster efter en stund. Hugo bryr sig absolut inte! Han skulle kunna bo ute den här årstiden om han fick.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Kitten86
0

River lever i sjundehimlen och tycker att kylan, tillsammans med snön, e störtskön!! Är mer än gärna kvar ute i hundgården efter det att jag gått in…. Vilket känns ganska bra för då får han ju en del utetid även om inte jag är med, har tack och lov inhägnad tomt som är ganksa stor. Försöker gå lika långa prommisar som innan men visst e del kallt!! Här ligger temperaturen kring -20 och har gjort det de senaste dagarna, på dagen kan det dock bli "varmare" och ligga kring -15, -17 fast med riktigt bitande kyla. Burrr, tänker inte flytta till Ryssland eller så nånsin…

Fick ett par nya skor igår, i present, av min far då han tyckte att jag skulle ha ordentligt på fötterna som är ute mycket. Ett par ordentliga kängor/ stövlar som är testade och klarar ner till -40. Fötterna håller sig varma och goa iaf Foten i munnen Sen termodress, mössa och halsduk så är det okej. Trampar man bara på så går det även om man knappt känner ansiktet när man kommer in…

Min andra hund, en dvärgpudel, tycker att kylan är överskattad. Han älskar snö och är gärna ute men får köldkramp när det är så här pass kallt. Tur att han är liten och får plats innanför jackan om det skulle krisa. Annars är han mest ut och kissar och går sen gladerligen in igen!

Cocos82
0

Ådi fryser inte alls och älskar snön. Han vill inte gå in! Men har har päls för 3 shelties trots att han bara är 7 månader, så det är inte så konstigt.

Bell gillar snön men lider av tasskramp så fort det blir mer än -5 grader. Nu när det ligger på -15 grader här hemma kan hon inte ens gå 100 m utan att tassarna börjar krampa. Inte ens den nyinköpta overallen som går ända ner till tassarna hjälper! Funderar allvarligt talat på att sticka ett par raggsockor till henne. Problemet är bara hur man ska få dem att sitta kvar på?

Cassii
0

#9 Skulle rekommendera skor! :)

Cocos82
0

#10 Vi har provat några olika sorter men hon tappar dem. :( Och skor är inte direkt billiga, därför tänkte jag att sockar kanske kunde vara en godtagbar och billigare lösning.

Cassii
0

#11 Det finns ju skor med band runt om som är ganska höga, ska själv köpa ett par då hon hoppar på två - tre ben, fast ändå vill hon inte gå in.. haha

Cocos82
0

#12 Funderar på de här men de kostar en slant. Och ska jag lägga ut så mycket pengar så får de fasen inte åka av!

xina10
0

#13 De var inte billiga, ja ska man köpa sådanna bör de ju sitta kvar. Var kan man annars köpa bra skor till sin sheltie om man inte vill/kan betala så mycket?

//Jonnix

sissie
0

GaloscherGlad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Kitten86
0

Har bara hört jättebra om de skorna. Finns ju även en kortare, och billigare, modell av samma märke som ska sitta kvar bra även när man rör sig mycket i skog och mark. Ruffwear har tre modeller av skor:

Bark'n Boot Skyline (billigast, kort modell), finner du t.ex. här
Bark'n Boot Grip Trex (kort modell), finner du här och så även den du funnit,
Bark'n Boot Polar Trex (lång modell).

Är ju främst tassarna du behöver skydda mor kylan, så tror nog att någon av de korta modellerna skulle räcka…. Funderar själv på att köpa "Grip Trex" att sätta på som skydd när man är ute väldigt mycket i skog och mark, speciellt i snö och kyla. Har bara hört massa gott om alla modellerna, ska sitta säkert på utan att rotera eller lossna!

Cocos82
0

#16 Tack för tipset! Undrar om de sitter kvar även vid stora snömängder? Vi vandrar en del i skog och mark även när det är mycket snö.

Kitten86
0

Det var så lite… Skrattande
Jag har hört att alla deras modeller ska sitta bra utan att rotera eller lossna oavsett väder. Annars får man nog försöka hitta en återförsäljare med en fysisk butik och åka dit och testa. Dra lite i skon etc för att se hur de sitter. Har hört att man måste vara noga i mätningen av tassen/tassarna för att få bästa passform/ rätt storlek. Tips är att mäta flera gånger.

Annars får det ju bli de långa, Polar Trex, ska nog en hel del till innan de åker av med tanke på dubbla spännena och längden! Tänker mig mest att en sheltie som har mycket päls/ fanor på benen där kan nog de högaskorna slita en del i längden…

Kitten86
0

#17 (igen..)

Läste precis på Ruffwear's sida:

"Do: Use the Grip Trex™ boot for rugged, natural terrain; the Skyliner™ boot for manmade or groomed terrain; and the Polar Trex™ boot for icy or snow-covered terrain"

Vilket innebär att Grip Trex är för tuff, naturlig terräng som skog och mark. Skyliner för "lättare terräng" som asfalt och gräsmatta (stadsmiljö), och Polar Trex vid isigt och snöig terräng. Sen går det säkert att använda Grip Trex i snö också men att de rekomenderar Polar Trex till just det…

Cocos82
0

#19 Ja, läste precis samma sak jag med. Skrattande

medde
0

Vi hade -18 imorse.. Micket bryr sig inte alls om kylan den första stunden, men efter ett slag så vill han hem.. Flickorna är inte så sugna på att vara ute..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥