Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettberättelser
Läst 2257 ggr
Sofiatinnert
2012-02-09 22:12
0

attack

Skakar fortfarande… Var ute på sista rundan med Pixie och när vi går runt ett hörn möts vi av en lös staff och en kopplad stooooor rottis. de va la fem meter ifrån ägaren får panik och staffen rusar emot oss, har träffat den förut å var inte orolig jag bara fortsätter gå.rottisen börjar dra och matte flyger efter när den kommer fram flyger staffen så attackerar båda hundarna Pixie försöker förtvivlat ta sig undan men staffen sätter sig i halsen på henne. som tur är försöker staffen ta nytt grepp medans jag är påväg å bryta få jag får tag på den å kan föra undan den sen snabbt plocka upp pix. Staffen vänder sig kvickt om och ska ta henne uppe i famnen på mig, tillslut kom vi därifrån (var nästan hemma) och kan kolla om hon är skadad vilket vi gör när vi kommer hem. Kommer hem å hon har inte en skråma phu de hade bara fått tag i päls!!! Hon verkar inte vara påverkad alls men vi får se. ringde polisen för att rådfråga om anmälan och de tyckte att det var på sin plats så händelsen är anmäld. Blir så arg!!! Klart att du ska få ha din hund lös men då ska du ha koll på den också!!!

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Ressu
2012-02-10 07:39
0

Vilken tur det inte gick värre. Hoppas det inte utveckla någon rädsla hos Pixie nu efter detta,

Jag tycker att oavsett hur bra koll man har på sin hund så där var det rör sej annat folk och andra hundar ska man hålla hunden kopplad. Det finns folk som är hundrädda och så trots att ens egen hund är supersnäll så kan det ju komma någon emot som inte är det.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Sofiatinnert
2012-02-10 08:26
0

Precis skogen tycker jag e ok.

Gittan
2012-02-10 09:03
0

Häller helt med #1. På många platser är det ju lag att hunden ska vara kopplad.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

xina10
2012-02-10 09:14
0

Jag var med något liknande för ett par år sedan med min förra hund fast den hunden var kopplad. Jag gick förbi ett hus med staket och när staketet tog slut så hörde jag bara hur en kedja liksom small till och fram kommer en stor "Kamphund" vet inte vad det var för ras och börja hugga efter Xinas hals och det enda jag tänkte på var att jag måste få upp Xina och få över henne in på tomten med staketet, samtidigt ser jag i ögonvrån en kille komma rusande från andra sidan gatan och får tag i den anfallande hunden sen kommer ägaren ut och ber om ursäkt och säger att hunden aldrig gjort så förr men att han blivit attakerad av en långhårig hund innan så kanske därför den gjorde som han gjorde. Men jag tror inte riktigt på det för jag hade hört att den hunden kunde man inte lita på så det var nog bara för att ha något att försvara sig med. Killen som hjälpte mig bara försvann så jag hann inte ens tacka honom och minns inte ens hur han såg ut för jag var väl så chockad när han ingrep så jag kommer inte ihåg det. Men jag är oerhört tacksam att han vågade komma fram och hjälpa mig för vet inte vad som hänt annars.

//Jonnix

Gittan
2012-02-10 09:18
0

Sådana här händelser är otäcka för de som drabbas och då kan man ju tänka sig hur den stackars hunden som blir drabbad känner sig.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Sofiatinnert
2012-02-10 13:00
0

Ja det tog lång tid innan jag kunde somna igår. fick reda på att rottisen i sammanhanget har varit påväg å döda en patrull det var på håret att den klarade sej. rottisen är anmäld innan och är dömd att ha munkorg ute då den dödar han hundar om den får tag på en. Fattar inte att man vågar ha en sån hund.