Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 2735 ggr
Maulin
0

Beskriv era hundar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vara kul om ni ville berätta hur era hundar är i sättet.
Lekfulla, föremålsintresse, är dem framåt, reserverade, rädda, osäkra, matglada, osv.

Då min är osäker, lite rädd och noll föremålsintresse, är ändå sugen på en till sheltie, skulle vara kul att veta hur en sheltie kan vara från andra.

Cassii
0

Min är kampgalen (går att lyfta henne i kamptrasan).. träningsfreak, kan träna så fort jag ber henne. Hon är gosig, o lättlärd! :) Kan berätta mer om du vill!

Sofiatinnert
0

Pixie är mycket självständig vill inte träna om jag inte erbjuder något hon tycker är av värde har jag nåogot hon gillar så är hon mycket lättlärd men tröttnar fort, mycket föremåls intresserad älskar att springa och leka, har börjat tycka det är mysigt att gosa, älskar människor hälsar gärna men främmande människor får inte ta på henne. hon har fått lära sig att vara ganska lat ;P

http://beautywithsofia.wordpress.com/

fluffboll93
0

Linus: Matglad, tycker om att träna men kan tappa fokus ibland. Glad och framåt. lättlärd. väldigt vaktig eller hur man säger. ;) resarverad mot stora hundar.

Molly: smart ! väldigt lättlärd. väldigt glad och älskar att mysa, men kan vara resarverad mot nya människor och hundar. Hon är en en mans hund, om ni förstår vad jag menar ;) hon tycker om andra men matte är bäst och det visar hon klart och tydligt. och precis som Linus mycket matglad och gör vad som helst för lite godis :)

//Julia

Ronja06
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ronja: Försiktig, osäker, klickerklok, matglad, älskar att träna. Lever ibland i sin egna lilla värld och strosar runt som tjuren ferdinand. Mer om Ronja här: http://www.hundliv.webdon.nu/ronjaaa

Viggo: Världens lilla krutpaket. Tror han är stor som en Rottweiler. Rätt så dominant, hög svans alltid. Extremt stort föremålsintresse. Räcerråtta. Miljöstark. Finner faktiskt inget negativt med honom, förutom att han måhända är lite för envis och ibland har liite för mycket egen vilja. Mer om Viggo här: http://www.hundliv.webdon.nu/viggooo

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ronja måste ju också få en film med ;)

Mvh Emelie Förlägen

liz_lemon
0

Vilka underbara filmer!! Satt med världens största leende genom båda två!

http://awkwardsilen.se

Ressu
0

Poitsu - Aktiv, smart sheltie som älskar de han älskar till 300% och avskyr de han avskyr lika mycket. Han är för det mesta lite för smart för sitt eget bästa. Lättlärd som tusan, men lär sej olater tyvärr lika snabbt.

Ressu - Aktiv, agility-, boll-,frisbee- och träningstokig hund som ställer upp på allt matte hittar på. Är inte reserverad mot främlingar men tränger sej heller inte på. Hälsar glatt och är nöjd efter det. Kommer överens med allt och alla sålänge ingen mopsar upp sej för då måste han ju säga till att sådär beter man sej inte! Sedan är vi ju extremt svartsjuk om matte i misstag talar med en annan hund under träning. Han gör allt matte ber om mot bättre vetande ibland. Ressu är även den hund som arbetar som terapihund på ett åldringshem.

Kiira - Hon är lite mera försiktig av sej men är ändå otroligt träningsvillig och inte ändå reserverad mot främlingar, men hon kan behöva lite mera betänketid om hon utsätts för något som hon anser "farligt" t.ex vippbärdan var ingen höjdare de första gångerna men eftersom hon vill vara matte till lags så gör hon ju det ändå med öronen rakt åtsidan så matte ska veta att det är ju under lite protest. Hon älskar att springa och apportera och busar gärna med valparna i huset. Hon är en ängel att ha med sej, gör inget väsen av sej och njuter av att få vara med,

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

[countess]
0

Penny : Älskar allt och alla , Älskar att träna fartiga saker , knä hund , miljöstark påhittig föremålsintresse till tusen dock svårtränad i apport :P . Lite mer negativt var otroligt förarvek och är fortfarande det men inte i samma skala vet dock inte om hon har fötts sådan eller om det kommer från första hemmet . Otroligt duktig på att läsa av mig och andra, vet till 100 '% att hon skulle passa som typ terapi hund eller vårdhund då hon läser av läget med personer "tex en männsika som inte gillar att hundar hoppar då hoppar hon banne mig inte heller trots att hon annars jämt gör det " . Har on/off och en mästare på att flörta in sig hos även "hundhatare" Tokig i bollar .

Skoja : Älskar också allt och alla och lite till . Dock går maten först av allt . Påhittig och älskar att kampa . Vet vad hon vill och då ska hon ha det , gaphals , lite osäker för andra hundar annars obrydd och ska gensat utforska ljud och nya platser det kan ju faktiskt finnas lite mat ! Nyfiken i en strut och ganska självständig , Klickerklok . Busig och tuggar på allt men vadå hon är ju bara 4 månader ^^

Cocos82
0

Bell: Älskar agility, har mycket fart i sig, inget speciellt stort föremålsintresse, mat är allt, älskar att träna, reserverad/ointresserad av främmande, enmans hund. Enormt fokuserad, klickerklok. Myser gärna på sina villkor. Självständig och tuff med en vilja att vara tillasgs. Osäker på andra hundar.

Ådi: Älskar alla människor i hela världen. Enormt föremålsintresse, Lite av en clown. Än så länge inget stort behov av att arbeta. Men han är bara 7 månader och väldigt barnslig än så länge så vi har tagit det lugnt på den fronten. Vill gärna vara nära och älskar att ligga i knät. Leker hellre med människor än andra hundar. Inte speciellt matglad.

Så jag har två helt skilda individer, de är på var sin ände av skalan. :)

Maulin
0

Intressant läsning! Många som har en sheltie med föremålsintresse iafl. Det är något jag skulle önska :)

Tuffare och mer framåt också.

Cocos82
0

#10 det går att lära in leksaksbelöning om du saknar det. PMa om du vill ha hjälp.

Cassii
0

#10 Du kan ju tex. klicka in att kampa! :) (om du använder klicker) , sen klickern kan även hjälpa att bli mer framåt och tuffare med :) sen agility stärker självförtroendet :)

SheltieDog
0

Elsa har mycket spring i benen och agility är något hon gillar! Till sättet är hon också lugn och älskar att mysa :). Mat har alltid varit gott, fast hon är lite kräsen till vissa saker. Som vuxnare har hon gillat kampandet mer och mer. Lite reserverad mot främmande men annars mycket social :). Är en väldig bestämd dam som vet vad hon vill.

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

[Lostmybrain]
0

Tyra är go! Haha kan vara ute och vandra hur länge som helst och börjar få in en tränings hjärna i sin skalle ^^ Dock är hon sjukt osäker.. Så det jobbar vi med! Annars älskar hon att springa och hoppa upp på en ^^ Rätt så fashinerad att en så liten sak kan hoppa så högt som rätt upp i famnen på en :D

Inomhus sover hon för det mesta och har inte bråttom till att kröva aktivering :P Det är oftast jag som tagga till henne ^^

Sen älskar hon snö! Jag kan lätt använda en snöboll som belöning Skrattande

TeamRajtantajtan
1

Min lilla Saga är en ängel, fast hon är på jorden! Hon är min bästa vän! Hon är glad och framför allt väldigt nyfiken, fast på ett sött sätt Flört Hon är posetiv till allt! Hon är bättre än vår Border Terrier (som vi tränar lite spår med) att spåra! Hahah nejdå men vi har inte lärt henne att spåra men om det har gått (tex) ett rådjur så går hon med nosen i backen och listar ut vart den har gått medans terrier inte bryr sig Tungan ute

Hon drar aldrig i kopplet och har aldrig gjort det. Ändå gånger hon drar i kopplet är när hon ser en katt (hon älskar katter och jag vet inte varför haha) eller en hund hon känner. Men annars så drar hon aldrig i kopplet.

Hon gillar inte att kampa..

Hon är vädigt lättlärd och kan ganska många tricks..

Hon är enligt mig bäst på agilitybanan fast hon inte är särskilt snabb eller hindersäcker.. Men hon är bäst i mina ögon!

Lydnaden.. Hmm.. Kan vi hoppa över den..? Hahah nejdå men hon är inte särskilt bra på lydnad men det är också för att jag inte har det intesset.. Men om man lite korv i handen (helst kalla hot dogs ihihi det är min favorit också haha) så gör hon allt man ber om!

Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag skulle göra om jag inte hade Saga..! Hon betyder allt för mig och hon är det bästa jag har!

Bilden är ca 1,5 år gammal men den är så härlig..

TeamRajtantajtan
0

Glömde säga att hon älskar barn också!

Och om man hälsar på henne så är hon inte hoppig eller jätte pussig utan hon tar det lungt och vänter på sin tur, men är självklart jätte glad när hon blir klappad!

Kitten86
0

River är otroligt lekfull (oavsett vem som bjuder upp till lek fast barn är en favvo), arbetsvillig (ändå tydlig av- och påknapp), självständig, föremålsintresserad, mat och godisglad, boll freak (älskar alla leksaker men bollen vinner jämt), föremålsintresserad, kampvillig (kan lyfta honom) och myskille (älskar att sitta i knäet och pussas och kramas).

Han har en viss reservation mot främmande men är ändock frammåt när det är nya människor. Lite svårt att förklara. Spännande med nya männsikor men ändå lite reserverad till en början. Men det går fort över, speciellt om människan har barn och/eller en annan hund med sig Skrattande