Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettberättelser
Läst 1236 ggr
sissie
0

Gå på Prova-på-kurs

En gång för flera år sedan så gick jag en Prova-på-kurs med min lilla tik. Mest var det för att hon hade svårt med att umgås med andra hundar, p g a tidigare problem med ena höften. Hon helt enkelt var rädd för att det skulle göra ont om någon hund kom i närheten av henne. Så en kompis som gått andra kurser för samma kursledare tipsade mig om att detta kunde vara något för min lilla Tuva.

Kursledaren tyckte också att jag skulle hänga på och det var väldigt roligt.

Även Tuva tyckte det var kul och även om de andra hundarna inte fick komma nära henne så började hon acceptera att de fanns där.

Under kursen så fick vi prova på allt möjligt. Spåra, personsök, lydnad, rapport m m. Vi bytte också miljö några gånger under kursen. Spåra tyckte Tuva var så där. Lydnad lite roligare men det som hon gillade mest var rapport. Hon sprang som en tok genom skogen och glömde alldeles bort att det fanns andra hundar.

Efter det har vi tyvärr inte haft möjligheten att gå en riktigt rapportkurs, men vi har kört en del rapport tillsammans med min dotter.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

ahlbergaren
0

Vad kul att det gick så bra. Jag tycker att rapport verkar väldigt roligt, men har aldrig fått tillfälle att träna det "på riktigt", och har väl inte heller en jättepassande hund i nuläget Tungan ute

sissie
1

Vi var en brokig skara på kursen. Roligast att se på var nog när Riesentiken Zita brakade fram i skogen, med mossan sprutande runt tassarna.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg