Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 3105 ggr
madilicious
0

Spännande resa

Hej! Tänkte att nu är det nog dags att skriva ett inlägg här trots att jag smugit omkring här ganska länge och läst ja i princip alla inlägg. De senaste månaderna har google varit en fantastisk vän för att lära mig mer om denna fantastiska ras. Nu har jag bestämt mig att en Sheltie är vad min kommande familjemedlem ska vara. Har idag en långhårig schäfer som fungerar kanon med både stora och små hundar och jag tror dem kommer kompletera varandra väldigt bra. Schäfern är mer inne på sök och det jag tänkt satsa på med honom och sen vill jag gärna ha en mindre ras denna gången att köra lydnad och även agility med.

Så här tänkte jag skriva lite om min resa med att hitta min nya familjemedlem. Jag kommer inte ha bråttom utan det ska kännas rätt och jag har tid att vänta på just DEN valpen. Det jag skulle vilja ha hjälp med av er är att tipsa om bra uppfödare, bor nere i Skåne men har inte något problem att resa hela landet för att finna rätt. Kanske känner ni någon som har valpar nu, eller som har planer på det under året?

Sitter väldigt mycket inne på 222.kopahund.se där reggade uppfödare annonserar men en del hemsidor som inte fungerar och även svårt att få en bild av kenneln hur den är. Människors erfarenheter är lite bättre att lyssna på även om man inte tycker samma. Ah nu blev det en himla massa svammel men jag tror ni förstår vad jag menar

En sak till ni som vill får gärna lägga in lite bilder på era älsklingar här i tråden och skriva vilken kennel den är ifrån

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko

Gittan
0

Lycka till. Tycker det du skriver låter hur seriöst och vettigt som helst. Det är toppen att du tycker att du inte har bråttom för det gäller ju att inte förhasta sig när man skaffar någn det är tänkt att leva lång tid med.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Sofiatinnert
0

Vad roligt att du fastnat för just sheltie :) välkommen i klubben ;) låter som om du har en toppen plan ska bli mycket roligt att få följa din resa :)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

madilicious
0

Tack för era fina ord! Jag försöker resonera vettigt även om man mer än gärna skulle vilja hämta sin sheltie idag helst nu. Men det är ett liv vi pratar om som både ska trivas hos mig och som jag ska trivas med annars kommer det bli väldigt fel i långa loppet. Men jag längtar och håller just nu på med att titta runt på en del kennlar och ska även börja maila dem så får vi se. Sen nästa steg är att hälsa på en del kennlar så man får träffa denna fantastiska rasen lite mer. Träffat några stycken men känner ändå att det är ett bra steg. Stämmer kemin med en viss person på någon kennel är det inte problem att vänta tills nästa år om dem inte ska ha valpar förräns dess. Vill gärna att uppfödaren agerar lite mentor och en person där man kan vända sig dit om man har problem eller behöver tips, framförallt vad det gäller utställning. Har hållt på med kattutställning men aldrig varit på en hundutställning men skulle gärna vilja

Sajtvärd på Camping

Ressu
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och välkommen hit, hoppas du ska trivas med oss! Roligt att höra att du fastnat för en sheltie, enligt mej finns det inte underbarare ras =)

Hemma hos oss bor det för tillfället 3 sheltien. Poitsu, Ressu och Kiira. Och till hösten / vintern hoppas vi på att även små sheltietassar tassar på i huset =)

Tipsar om valpförmedlingen på SSSK.org där anmäler de flesta uppfödare som hör till Shetland Sheepdogklubben sina valpar och några även om parade tikar! Håller tummar och tår att du hittar just den du kombination du vill ha.

Bifogar en bild av Kiira - Hillfire Tri To Be Good

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

SheltieDog
0

Hej, vad roligt att följa denna tråd :). Bor också i Skåne och har en underbar sheltietik från Callvalleys kennel, enligt mig en bra och vetig kennel som har hjälp mig mycket nu när jag blev ny inom rasen. De planerar valpar nu i vår. Deras hemsida hittare du lätt via Google. All lycka till i dit letande!

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

madilicious
0

Vad fin hon är din kiira (: och tack för dina varma ord

Tack så jättemycket för tipsen om Callvalley ska genast leta upp hemsidan och kika in där

Sajtvärd på Camping

SheltieDog
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på min Elsa. Callvalley's Hearts On Fire.

madilicious
0

vacker tjej

Sajtvärd på Camping

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
SheltieDog
0

Tackar :)

madilicious
0

Mailat en person som hade sheltievalp till salu för att få lite mer information om hon hade kennel eller så och mer information om valpen för ca 1 vecka sedan men fortfarande inte fått svar. Så den stryks frånb listan. Tycker att även om hon nu inte tyckte mitt mail passade hennes valp så kan man skriva något tillbaka?? Antagligen var det väl inte någon seriös person kennelnamnet stod inte i annonsen men valpen var skkreggad så.

Sajtvärd på Camping