Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1339 ggr
runas
0

Äckelätande hund

Min ena kille Gusti är hopplös på att finna och glatt äta allt möjligt äckel ute, nu senaste favoriten är att snabbt som blixten rusa iväg och damsuga frön och fågelbajs under fröautomaterna så fort man vänder bort huvudet.

Då jag är i stallet och håller på med hästarna så får killarna gå lösa men nu vete fan hur jag ska göra, han har redan kräkts två gånger…

Sen äter han även hästbajs om han kommer åt med samma resultat, kräkning. Nu i morse for han iväg ut i buskaget bakom huset och kom tillbaka luktandes urko i munnen, blir snart tokig!!

Vill inte behöva ha honom i koppel jämt, fördelen med att bo på landet är ju att kunna ha dom med på gården o runt stallet, lösa.

Någon som har samma problem med sin/sina Shelties? Levande soppnedkast, hur vanligt är det i rasen?

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Ressu
0

Tyvärr kan  jag inte säga att någon av mina sheltien är på det viset, men Kiira älskar att rulla sej i allt som luktar illa. Desstu värre det luktar desstu mera rullar hon sej. =(

Cockervalparna däremot ska proväta precis allt t.o.m småstenar =(

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Jag har hemma ett inte så trevligt problem med mina cockrar.. Dom äter kattbajs.. Hela tiden! Urk jag har inte lyckats fått bort denna ovana, Trotts många tappra försök.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[countess]
0

#2 samma här kattbajs är mumma tur man inte har katt ^^

TS Är han undersökt av veterinär?

medde
0

#3 Men det är riktigt äckligt, så fort katten varit på lådan så vandrar tre stycken ut för att "parta" på det.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[countess]
0

#4 ja verkligen tror dessutom att det var kattbajs ätandet som gjorde att min valp blev så sjuk :/

runas
0

Ja kattbajs äter han oxå, kommit på han flera gånger med nosen i kattlådan förtjust smaskandeSkrikandes. Blä!!!

Han är oxå ska tilläggas matfanatiker o hetsar i sig sin mat trots specialskål som ska göra att han äter långsammare.

Inte kollad av vet på nån månad men är frisk o kry, pigg o glad.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Niini
0

Turbo e rätt kräsen faktiskt :P

Kitten86
0

River är inte speciellt kräsen som så men äter tack och lov inte osmakliga saker ute (tack och lov). Har nog lyckats lära honom bra från valptiden att det inte är okej….

Kommit på han någon gång med att försöka damsuga upp hästbajsfragment (småbitar), men han brukar alltid spotta ut det igen. Däremot skrufs från hovarna, efter att hovslagaren varit här, går han glatt och damsuger upp och äter (om han får chansen). Smått gör inget men större bitar, och mer bitar, blir han dålig och spyr av. Inte för att det stoppar honom från att äta mer, hur korkad får man bli kan man ju undra ibland Obestämd

Annars i övrigt så är han inte kräsen och bangar inte på att smaka på nya saker!

Sofiatinnert
0

Pixie äter aldrig något äckligt men hon luktar gärna och är det äckligt tar hon upp vänster framtass ;)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Kitten86
0

Gud, vilken rolig stil!! Som att förstärka "äcklighetern" Skrattande

Sofiatinnert
0

Haha jaa

http://beautywithsofia.wordpress.com/