En sheltie
Hur mycket kostar det att skaffa en Sheltie sammanlagt?
Vi har redan en hund med många koppel/halsband samt leksaker och bajs påsar ^^ Samt hundmat (Hemma har vi en nobs och de kan äta samma mat om det är något speciellt med alergi eller liknande)
Hur mycket kostar det att köpa en Sheltie valp, bädd, sele, borste för shelties samt enn hundbil sele av en bra modell? :o
Och jag har en annan fråga också, är det stor skilnad om man vill ha en tricolour (tror det hete så, svart, brun & vit) än om man ska köpa en sable eller en blue merlie? :o
Det var nog bara det jag undrade ^^
Välkommen hit Hiro.
En valp kostar cirka 10 000 - 12 000 kr. Kanske lite mer beroende på färg och föräldrar.
Tillbehören - om du behöver allt - får du nog räkna med cirka 1 500 - 2 500 kr. Lite beroende på om du köper allt nytt eller om du kan tänka dig en del begagnat.
Shelties är inte stora i maten, så en 14-15 kilossäck tex Pro Plan borde räcka cirka 2-3 månader. Kostar cirka 200 - 250 kr i månaden.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Tack Tack :))
Okej jag är mest intresserad av Tricolour pga jag har hört att det är svårt att avla fram bra merlie till uts (som jag tycker är välldigt fina annars :p) eller ev sobel (?) brun iaf :p
Jag tror jag köper nytt eller ev gör stjälv (bädden iaf) jag gjorde en hundbädd till Tinja (hunden som redan *finns* :) till sommarhuset som vi har nere i hälsingland :p hon ällskade den :))
Okej ^^ En norbs är som sagt inte så olik sheliten i matvägen… Tinja är ca 42 cm och sheltien är väl ca 35-39 cm? :p
Kan du (någon) tipsa om en bra sheltie uppfödare i norrbotten/västerbotten (hälst) jag har kollat på skk men tänkte vad folk tycker om hundarna och inte bara ett datasystem där allt är uppradat? :)