Vilsta 25/2
Hej! 
Snart är det årets första officiella sheltie special, arrangerad av sssk. Vilka ska ställa sina hundar i Vilsta 25/2? I vilken klass?
Skulle vara roligt med en bild också!
Har inte bestämt mig ännu.. vore lite kul men sitta och åka dit själv gör jag verkligen inte ;)
#1 Skulle vara kul o träffa dig! 
Bor inom rimlig radie till Eskilstuna (som Vilsta ligger i) och har funderat tidigare år på att åka dit och titta iaf…. Så kan man sannerligen se sig mätt på Shelties 
#3 kan man verkligen se sig mätt på sheltie ? ;)
Ja, för en dag iaf 
jag har inte bestämt mig än (lär ju göra det senast imorgon), men det vore nyttigt för honom, och för mig med för den delen, isåfall blir det inoff valpklass 6-9 mån
Får man ställa ut sin hund om hon har kroksvans?
//Jonnix
#7 Det tror jag!
Kommer att åka dit och kolla, har ingen att ställa just nu ( inga pälsar)
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
Kommer inte heller ställa, kom jag fram till, min tik är på tok för liten, väntar till nästa år elelr till hösten då har hon troligen fått mer päls samt blivit kraftigare.. fast vi åker dit och kollar! :) o fotar!
update här, har anmält Enzo MEN mätte honom igår och jag fick till hela (!) 44 cm, pang har det bara sagt och han har vuxit som bara den. Så nu har jag en på 45 och en på 44 cm här hemma, lite typiskt. Sen har han dragit på sig en ögoninflammation också så vi får nog skippa Vilsta iallafall, tråkigt :(
#12 Åh vad tråkigt :/
Lite sent dah, men undrar får man ta med hunden utan att den ska ställa den?
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Yes de får man.
#15 okej då vet jag !
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Vet hur det känns… River va likadan, kom in i en växtperiod och sen smällde det till och han va för stor! Men de är goa ändå, mer att kramas med, och du kan ju ställa honom fast han e för stor…
Har ställt min kille, som även har för tunga öron då jag inte gjort något åt dem, men storleken och öronen till trots (som jag visste att han skulle få kritik för) så var han fin enligt domaren. Bra vinklar, proportioner och rörelser. Men fick åka därifrån med enbart en kritiklapp och ett 0 pris. Men en kul erfarenhet för både mig och han!!
Klart att du ska testa att ställa ut Iza, hon får ju iaf inte kritiken "för stor"
Sin litenhet till trors så är hon fin…
#17 ja helt rätt! Mer att kramas med, han är ju finast i världen för mig oavsett hur stor han blir. Och jag är ju en agilitymänniska så egentligen spelar det ingen roll, vi får sopa banan i large klassen med våra svart-vita :D
Men det blir inget imorgon i Vilsta iallafall, var hos vet idag och fick ögonkräm mot inflammationen och han har tydligen väldigt torra ögon och då dyker det upp infektioner lättare, lilla snutten.
Får bli någon inoffare närmare sommaren :)
Sådär då var Vilsta över för i år, mycket snygga hundar men med väldigt stor kunkurrans och snåla med omdömet..:) så glad att jag inte ställde lex!
Ja kan bara hålla med, ställde dock Dizzy och hon som de flesta andra fick omdömmet good. Var inte många av alla juniortikar som fick bättre.
Men vi är nöjda med dagen ändå - försöker tyda kritiken bara… inte det lättaste
.
//Johanna
#20 Yes, de flesta tikar jag såg fick good.. :p
Vi har också varit på Vilsta och träffat väldigt många shelties, och fått Good… Är ändå glad att jag ställde henne, det är en bra träning.
Att det kan vara så lungnt och tyst med över 200 hundar samlade på samma gång!
#20 Det måste ha varit ni som hade numret efter oss! (En liten sobel sheltie.) Kul att ni också finns med på Sheltie i Fokus. 
Sajtvärd på Sheltie IFokus
#23 Vad fin syster hon har!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#24 Tack! 
#22 Ja 130 hade vi
en STOR trf.
Håller med det var jätte trevligt. Och tyst! Helt fantastiskt!