Ditt och datt 1
Här kan vi prata om nästan vad som helst utom våra hundar. Vi kan prata väder och vind. Vi kan prata om dagens aktiviteter utan hund med mera, med mera
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Vad kul med en offtråd.
Idag har jag jobbat, men innan dess så lämnade jag in min lilla röda bil på verkstaden. Nedslag på bromsrören lite över allt. Lika bra att byta alla på en gång så är det gjort. Plus bromscylindrar. Inte rolig nota där inte. 5 500 spänn. Tomt i plånboken med andra ord.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Tack GittanL! Önskar er alla detsamma!
Alla hjärtans dag började här med snöskottning (slapp dock jag, sambon åkte på det), en borttappad bilnyckel i snön (vilken ej är funnen än) och nu skall vi iväg och lämna in en av bilarna. Så billagning även här. Hoppas att dagen blir mer "kärleksfull":) senare.
/emma93
God morgon.
Önskar er alla också en en hjärtligt go alla hjärtans dag.
Här hemma är det lite sjuk, jag är sjuk och katten är sjuk. Så vi tröstar varandra, Men hundarna är piggelin. Tösen är i skolan.
Blir nog en lugn dag hemma i soffan och en massa vila.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hoppas ni alla får en trevlig alla hjärtans dag
Ja ha en bra dag allihopa och tänk på era kära. Det gör jag i alla fall.
Idag ombesiktigade bilen. Godkänd! Så det blev en fin Alla Hjärtans Dags present.
Wrooom!
Grattis sissie. Visst är det härligt du sin bil för godkännt! Jag jublade då min blev godkänd i dec.. Stor sten borta..Jag gillar inte att åka in med bilen…
Det är inget roligt alls många gånger. Speciellt om man får en petig inspektör.
Wrooom!
Vad bra. En trafiksäker bil till på vägarna
Åh vad jag längtar efter att det ska bli vår och sol, så man får ta ut finbilen igen och glassa runt.
Wrooom!
Och nackdelen - dyr bränsle
Någon hobby måste ju få kosta. Plus att man kan komma iväg på bilträffar. Det är kul. Fast inte så kul om det regnar förståss.
Wrooom!
Har för mig att jag varit och tittat på sådant vid Drottningholmsbron några gånger för många år sedan
Där träffas folk fortfarande varje sommar. Och ute på Lissma. Dit brukar vi åka.
Wrooom!
Det är ganska läckert
jag vill ha sommar nu!
ja det vill jag!
Grattis sissie att bilen gick genom besiktningen! Jag har turen och behöver inte besikta min på några år ännu då vi köpte ny i december. Våran gamla var för liten för alla hundar *host*
För övrigt vill jag också mycket gärna ha sommar, har aldrig och kommer aldrig att bli en vintermänniska utan trivs bäst på sommaren =)
Bifogar en bild av nya bilen =) (Ford Grand C-Max)
Fin bilen Ressu!
Själv åker jag Volvo XC 70=)
Den där ser stor och bra ut. En riktig hundbil. Trevlig färg. Jag har för länge sedan ledsnat på att tråkgrå bilar. Kul att du valt en med lite mer färg på.
Just nu verkar det som om jag samlar på bilar. Två Suzukis och två Pontiacs.
Här är en bild på min lilla älsklingsbil. Den till höger är min. Den andra är en klubbkompis.
Wrooom!
Vilken morgon. Sonen sjuk. Ingen skolskjuts kom och hämtade dottern. Den klarade tydligen inte vägarna. Bilen översnöad. Köra dottern till skolan. Ingen snöröjning med andra ord var går vägen. Och till sist ganska sent komma till jobbet.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Här har det också trillat ner en massa snö. Fast det är inte särskilt kallt ute. Men inne var det kallt.Vi fick ett litet strömavbrott i huset och då glömde vi bort att värmepannan stannar och måste startas om manuellt. Urk, inget varmvatten heller.
Wrooom!
Inget speciellt trevligt för några ser jag i tråden. Det är bara säga: Vill ha sommar!
Kallt och ruggigt. hundarna verkar ha tappat gnistan att susa runt i snön också, Verkar mest att dom vill in i värmen och ligga på soffan bland filtar och gosa.
Hämta hem nu en sjuk dotter, så nu ska jag pyssla om henne en stund.
Ha det gott alla
Mvh
Vi vill ha sommar och börja träna på riktigt, deppar ihop av all denna snö! uschuschusch!
här hemma är det gör kallt men men det e bara å klä på sej =)
håller på att introdusera katterna med varandra, min man tycker jag är gör mesig å vill bara sätta ihop dem men jag vågar inte efter de kattbråk som vi haft haha. tar det sakta men säkert haha
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Vi kom fram i morse. En fantastisk bil måste jag säga. Nu är vi hemma igen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Sov gott nu allihopa.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God morgon alla! Vaknade till en solig dag och höll på att trilla på baken då jag titta på tempmätaren -21, nu får det väl ändå ta och ge sej… En varm skön sommar hit på momangen, tack!
Hoppas ni alla får en bra dag. Själv ska jag snart bege mej iväg till Seinäjoki och måtta upp min brudklänning!
Spännande Ressu.
Här var det nog inte så kallt i alla fall. Men tillräckligt så att snön knarrade. Och kupévärmaren i bilen hade vält så den hade inte gått alls i natt. Typiskt.
Wrooom!
God morgon.
Tösen hemma från skolan i dag, under kvällen igår började det att kräkas härhemma. Men annars är det lugnt hundar rastade och nu ligger dom och sover…
Ha nu en riktigt fin dag alla!
Mvh
Idag har men hunnit med en del haha ramlat 4 ggr,sytt ett lapptäcke å nu e jag klar på gymmet :)
Suttit med sonen på sjukhuset halva dagen. Nu ligger han hemma i sängen igen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#34 oj då hoppas han e ok!!
Det är febern som inte går ner och han får inte ha hög feber länge då han haft en allvarlig sjukdom tidigare. Det är tydligen någon slags influensa han fått och ska ta Alvedon
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Oj då stackarn krya på han.
Hoppas han snart är på benen igen. Krya på dig, grabben.
Wrooom!
Idag är det fredag. Den saken är helt klar. Det är vitt ute. Den saken är helt klar. Det är en vinterdag. Den saken är helt klar. Det ser ut att bli en fin dag. Den saken är nog klar. Vad jag ska göra idag. Den saken är inte klar
Sköt om er
God kväll.
Sjuk dotter hemma, så det är inget kul alls nu. Gårdagen tillbringades på sjukhus. Men det är något bättre i dag..
Så nu ska jag titta runt lite på sajten. Ha en fin kväll alla=)
Oj hoppas hon kryar på sig!
Idag gick vi en långpromenad med skolan, härligt med en timmes skola såhär på en fredag! 
Sitter o rullar tummarna i väntan på jobb.. Så uselt väder vi har idag!
#42 Jobbar du i dag?Låter inget kul alls..
God morgon.
Hoppas ni alla vaknat till en härlig lördag.. I dag är det utvlovat en hel del snö och klass två varning i vissa delar i landet.. Här över Sthlm ska vi klara oss ganska bra.. Vilket uppskattas..
Vi har ni på agendan över helgen?
#43 Jepp, inom vården e det nog bara att jobba så åldringarna hålls i liv under helgen ;) Man vänjer sig ganska snabbt, o kvällsskiften e helt ok för jag får ju iaf sova på morgonen!
Lugnt och stilla ute. Lugnt och stilla inne, men fart i TV-rutan. Med andra ord så är det vindstilla och inget snöande ute och inne sover katterna samt att jag sitter med morgonte och smörgås och tittar på alpint i teven
Sköt om er
Goddag alla! Här blåser det hårt och det är allmänt tråkigt väder. =(
Hoppas alla har en riktigt bra helg!
Blåser halvt storm här så jag skickade ut maken med Turbo. Själv ska jag avnjuta hemlagad pizza till frukost.
En seg början på dagen. Legat kvar i sängen med huvudvärk. Nyss uppstigen fortfarande med huvudvärk. Det går nog över snart
Här är det rätt så lugnt. Sambon vårdar sjuk son och jag sköter övrig markservice. Det droppar fint från taket.
Fantatstiskt väder o fullspäckad dag!
Usch vad jobbigt det är att sitta på sjukhus i timmar. Har gjort det nu fera dagar. Man hinner lägga märke till att det inte är så bra organiserat. En del av akuten kan ha massor att göra och det tar lång tid. Delen bredvid har inget att göra utan bara verkar sitta och prata. Funderar då på varför inte de kan komma och hjälpa till och avlasta där det är mycket att göra.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
GittanL, Som vanligt kloka tänvärda ord.. Kan bara instämma med dig..
Gaah, nu är jag pissed off! Nån j***** ploggubbe har gjort en redig skråma på min bil
S**t*n i gatan!
Nää fy!!!det blir han la ersättning skyldig till? Jag ska gå å lägga mej igen här en underbar migrän dag bläää Pixie e hos grannen så jag slipper tänka på henne ett par timmar.
Huvudvärk och skråmor. Det fick nog den man som jag såg idag.
På en bensinmack så var det en man som hoppade in i bilen och åkte iväg. Han hade dock glömt !!! att hänga tillbaka handtaget till pumpen på sin plats. Så slangen gick av med en smäll. Handtaget satt kvar i bilen och slangen slingrade sig som en orm.
Han stanna dock kvar och fick skriva papper inne på stationen. Jojo. Det blev nog både huvudvärk över kostnader och repor och skador på påfyllningshålet i bilen.
Hur kan man glömma något sådant??
Wrooom!
#55 Ajdå :S Låter som en dyr historia för honom.
bläää är sjuk :( har yrsel så fort jag rör mig, buhuuuu, legat i sängen största delen av dagen :(
Här mås det heller inte det bästa just nu. Ledvärk och migränattacker =(. Valpskolningen kändes evighetslång som annars brukar gå i ett huj. =(
ressu, krya på dig!
Tack Cassii. Desamma till dej!
Tack!
Har snön börjat försvinna hos er också? Här har det säkert tinat bort en 5-10 cm.
Wrooom!
Mitt i all medvetslöshet fick jag nån konstig virusattak på min dator så nu är den fixade efter x antal timmar phu
Bra jobbat! Virus är inte roligt i vilken form den än kommer.
Wrooom!
Vi har haft plusgrader här några dar nu så snötäcket har nog minskat lite, men de lovar mera till imorgon… Undras var man kan lämna in en protest mot vädret…
Jag har hört att norges motsvarighet till SMHI, har trevligare prognoser att titta på.
Wrooom!
Det stämmer det Sissie. :)
De ser ofta väldigt lovande ut, dessvärre stämmer de sällan… 
Snart ska jag till sjukhuset och se hur sambon mår. I går när han körde hemåt i sin bil blev han påkörd bakifrån och bilen blev mer eller mindre skrot.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Håller tummarna på att allt e bra å att han får komma hem :)
wohoooo snart är det sportlov!!! :D
Idag har vi rent ut sagt skitväder hos oss. Blåser storm och snöar. Inte ens valparna vill vara ute i detta väder och de brukar inte vara så fina i kanten 
Jag är lite blåslagen och känner att jag lever, men jag är hemma. Det är redan klart att bilen kommer att skrotas, men jag kommer få ersättning till en ny om jag förstått det hela rätt. Här är det regn och mycket halt.
Blä, jag o vill ha sportlov. Istället har jag en fullspäckad arbetsvecka..
#73 Du får ta semester utan lov.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Sedan mitten på förra veckan har jag blivit sämre och sämre, både med andningen och psykiskt. Ville bara sova och åter sova. Fick en tid hos PAH-enheten i onsdag och där konstaterades att jag har en infektion och på grund av min sjukdom blev jag totalt däckad. Nu är jag inne på tredje dagen med antibiotika och känner redan skillnad. Andningen är lättare, jag blir inte andfådd direkt jag rör mig och jag känner mig piggare. Helt underbart.
#75 Ojdå! Försök att ta det lugnt nu och krya på dej!
Hade hoppats på sol idag, men sån tur hade jag ju inte. Hundarna har just varit ute och lekt huliganer, speciellt valparna tror de kan klättra i träd och dessutom verkar de inte förstå att snön inte bär deras tyngd mera… Kan se väldigt komiskt ut när de kommer stuntande över gräsmattan och då de kommer över någon snödriva så har det en tendens att gå lite för djupt så plötsligt ser man bara en halv valp. Dock tar det roliga slut när de ska in och tenderar se ut som på bilden nedan 
Dock är det ju äntligen helg! Vad har ni andra för helgplaner? Samt så är det ju sportlov, har ni några planer för sportlovet?
Vi ska iväg på Vikingafest imorgon och så blir det årsmöte för spanieklubben på söndag.
Det var väldigt fint väder idag på förmiddagen men nu har det mulnat på tyvärr. håller på å få migrän igen så jag går å lägger mej ha en underbar fredag allihopa :)
Här har det varit fint hela dagen.
#75 Krya på dig.
#76 Hoppas du får det trevligt.
#77 Ta det lugnt. Migrän är inte kul.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#78 Tackar =)
Natten som just varit tittade vi på Melodifestivalen fast det var den irländska. Tvillingbröderna Jedward vann igen precis som förra året. Nu ska vi snart ut på en liten promenad, jag, dottern och hunden. Hoppas ni får en bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Hunnit med massor och kl är inte 12 ännu :D precis varit ute i det underbara vädret. nu börjar det mulna på dock men men man kan inte få allt ;)
Nästan nyss stigit upp o nu väntar jobb resten av dagen..
Februari närmar sig sitt slut och det är rena vårvädret ute. Solen skiner och all snö är borta. Jag gillar det, men mår naturen bra av det?
Jag tror nog naturen fixar det. En lång vår och sommarperiod ger ju växter och djur en ökad chans att ta sig igenom de bistra vintrarna osm kommer ibland. Eller snörika för den delen, om man tänker på förra vintern. Då låg staketet under snön!
Wrooom!
I naturen är det väl djuren som går i idé som har det värst. De får väl kortare sömnperiod och då får de för lite mat. Vet inte om det stämmer, men jag kan tänka mig det.
Vi har varit på promenad i det fina vädret och ska snart ut igen. Måste ju passa på en sådan här fin dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Det kan nog stämma. I alla fall för de som vaknar av att temperaturen stiger till plusgrader.
Wrooom!
Vardagen har återgått till det vanliga. Sportlovet är slut vilket innebär att barnen är i skolan igen. Jag ska till kontoret och sitta i sammanträde några timmar framåt. Härligt väder är det också. Hoppas ni får en bra dag idag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Här skiner solen för fullt, synd bara att alla fina dagar spenderas på jobbet (eller sovandes på soffan). Alldeles för mycket att göra nu när det börjar tas ut vintersemester på jobbet, känns som vi hela tiden är en man kort..
Jösses vart kom all snö ifrån??!! Trodde våren va påväg :/
Jaha bara jag kvar i hemmet, som så ofta vid den här tiden. Ska snart åka till jobbet. Hoppas ni får en trevlig dag idag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag hann inte in här i morse. Har jobbat tills nu, nästan. Idag åt vi fiskpanetter med mos. Rätt okey men inte någon smaksensation.
Wrooom!
Vi har ätit hmin hemmagjorda köttfärslimpa med potatis och grönsaksblandning.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Det är en unik dag. Tänk denna dag kommer bara vart fjärde år. Men det känns inget speciellt och inte firar man den på något sätt heller. I alla fall inte jag.
Sköt om er
Det enda som jag märker utav den är att det är en dag mer till nästa lön!
Wrooom!
Så känner jag också. En annan sak - jobbar man inte gratis idag?
Då skulle cheferna må! Nä, inte jobbar man väl gratis idag? Någon måtta får det lov att vara. Fast idag är jag ledig
Wrooom!
Jo har du månadslön så får du väl inte betalt för en dag extra den 29
Nopp. Timlön. På gott och ont. Jobbar inte riktigt full tid, utan vi alla jobbar ungefär 32 timmar i veckan, men då vi jobbar helg, vilket vi gör ungefär 2 ggr per månad, så får vi bra OB. Så i slutänden så blir det ju som en månadslön.
Wrooom!
Intressant diskussion, måste ta o fråga upp det där på jobbet :P
Är det ingen tjej som friat idag?:)
Nu ska jag äntligen gå å lägga mej efter att ha sprungit runt å städat som en toka idag haha vi får ju besök från huvudstaden imon ;) ska bli sååååå kul!!