Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 1505 ggr
Cassii
2012-03-31 19:43
0

Nummer två

När tycker ni det är okej att man skaffar nummer två? Glad

ahlbergaren
2012-03-31 21:09
0

När nr 1 är "klar" skulle jag säga, fast det är ju såklart individuellt Glad

Tinwe
2012-03-31 22:22
0

Jag tycker iallafall inte innan 1-2 år. Vet flera som skaffat sin nummer två när nummer ett varit 2-3 år gammal, det tycker jag är okej. :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Beckibus
2012-04-01 12:58
0

När man känner att nr ett inte kan bli så mkt bättre :) Och när man själv känner sig redo!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Malin3033]
2012-04-01 18:34
1

Jag skaffade nr 2 när Ronja var 4,5år gammal. Kändes perfekt. Hon kändes så klar, vi vet precis var vi har varandra när det gäller träning och tävling. Hon nollar fler lopp än vad det blir fel och kvalat till SM.

En kompis till mig hade uttrycket "inte föränn min nuvvarande är agilitychampion".

Nackdelen med att köpa nr två är verkligen att utvecklingen stannar av med nr 1, det får man inte glömma. Då är det synd om man precis kommit igång och tävlat eller liknande. Trots att det känns som om hunden "kan allt" så är det sällan så.

Kitten86
2012-04-01 20:26
0

Jag skulle säga att när man själv tycker att det passar bäst, vilket är väldigt olika pga vilket liv man lever och hur familjen ser ut.. Sen som #4 skriver så måste man vara medveten om att det "försvinner" tid från hund #1.

Bäst känner iaf jag när den yngre hunden är "vuxen" och man har nått många av de mål man satt upp. Min hund #1 var 11 år gammal när jag skaffade hund #2, vilket passade mig bra.
Min första hund är fortfarande aktiv men vi tränar inte så mycket längre och då passade det mig att skaffa en yngre att träna/tävla med. Sen får man ju en äldre hund som hjälper till att uppfostra den yngre Skrattande