Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 976 ggr
Maulin
0

Hur gör ni när ni jobbar?

var har ni hunden/hundarna när ni jobbar? Jag vill så gärna köpa hund nr 2. Men får precis ihop de så inte min hund är ensam för länge. Hur ska de gå med en till? :(

Cassii
0

Min mamma jobbar endast 3 timmar, vilket är skönt och det blir att hon är själv 2-4 timmar per dag, precis lagom. Någon gång har de varit lite längre, men oftast så har hon sällskap :)

Dagmatte?

Sofiatinnert
0

När jag börjar jobba tänkte jag hyra in min lillebror så han kan komma hit och ta hand om Pixie och hund nr 2 =) och de dagar mina föräldrar är lediga har de lovat att fixa det åt oss.
Men som Cassi säger dagmatte? det finns en del som annonserar på blocket mm =)
Kolla runt i ditt kontaktnät om det kan pusslas ihop =) på något vis kan det nog lösas.

http://beautywithsofia.wordpress.com/

[Penny&Skoja]
0

Just nu när jag har valp har min mamma hundarna på dagarna , Sen kommer dom få vara hemma dom dagar jag jobbar kort, när jag jobbar heldagar kommer dom vara hos mamma =)

Kitten86
0

Min mamma jobbar hemmifrån vilket är toppen, så hon är ju "dagmatte" skulle man kunna säga till mina två. Annars får man ju försöka knåpa med tiden och se till att försöka lösa med grannar eller bekanta som kan komma och gå ut med dem etc. Sen tycker inte jag, vad gäller dagpassning etc, inte att det spelar någon roll om det är 1 eller 2 hundar…

Du kanske har en granne eller bekant som kan tänka sig (och har möjlighet) att vara dagmatte/husse? Kostar inget att fråga.. Annars kolla blocket eller lägg ut en egen annons. Annars är det ju hunddagis att välja på beroende på jobb/ skola och hur många timmar det gäller.