Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 780 ggr
medde
2

Detta med grannar

Hur har ni det med grannarna i huset. Är dom bra grannar som gillar hundar eller har ni några problem med grannarna.

Även väldigt nyfiken hur du gör du du möter en granne, går du bara rakt förbi eller tar du din hund lite åt sidan för att inte "gå vägen" efter som du har hund med dig och vill hålla dig på god fot med grannar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Penny&Skoja]
0

Där jag bodde förut så tyckte nästan alla förutom en granne om hundarna och skulle alltid hälsa . Dom skällde dessutom på mig att min hund satt och skällde hela dagarna det roliga var att min hund alltid har hundvakt och det var grannens hund som skällde ! Hur som helst jag tar alltid bort mina hundar och lämnar plats . Då jag tycker att dom som inte vill / är rädd ska kunna känna sig trygg!

Sofiatinnert
0

Jag snackar en del med mina grannar den ena har vi utbyte med hundpassning :) de som bor under oss har 4 hundar som skäller heeeela tiden men klagar inte de på oss så klagar inte vi på dom. Nu bor vi i ett stort område men det e la ett 20 tal man ettårskontrakt hejjar och stannar och prata med så en kissrunda kan ta låååång tid haha men man kommer inte så långt ;) sen finns det de som anklagar en för allt medla himmel och jord bara för att man har hund då ignorera jag bara och låter dem gorma orkar inte med den diskussionen alla dagar

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Kitten86
0

Bor på landet så mina grannar bor ca 50-100 meter från huset, så dem störs jag aldrig av och de störs aldrig av mig. Mer så finns dem där ifall man behöver hjälp etc och vi hjälps åt med hundar och hästar etc om någon ska bort.

medde
1

Har själv överlag mycket bra grannar, men visst finns det dom man inte vill ha som grannar..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SheltieDog
0

Här har jag en par grannar som inte gillar Elsa (av någon andledning, aldrig varit hundglada). De andra gillar hundar bra :) och nästan alla andra har haft hundar innan också.

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa