Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 3774 ggr
yogurt76
0

Sheltie och barn?

Hej.. Undrar om vad ni har för erfarenheter av Sheltie och barn.. 

Funderar på att skaffa en valp innom snar framtid. Har tre barn i åldrarna 11, 9 och 1.. I en bok jag läst står det att äldre barn är att föredra.. Stämmer detta? Hur ser uppfödare på att barn finns meed i bilden? Barnen är vana vid hund i sin närhet…

Tack på förhand

Paulines
0

Jag vet inte hur det är allmänt, men Roy är rädd för barn 1 - 7 ungefär. Så det ligger nog någit i att äldre barn är att föredra.

Othello
0

Skaffade min sheltie när min son var ca två & enhalv månad. Min uppfödare tyckte inte det gjorde nåt för hon hade en dotter som var en månad äldre än min son så Olle var van med barn från uppfödarn & idag har han inget problem med barn & har inte haft nå problem heller.

Barn i alla åldrar går bra för han. Växer hunden upp med barn så tror jag inte det är nå problem har även vänner som har små barn & sheltie.. Men att en hund som inte träffar barn så gott som alla dagar är mer eller mindre rädd för dom kan jag ju förstå dom har ju ingen aning om vad det är för liten krabat som springer ikring =)  Men mina ärfarenheter är bara goda.

Sussi
0

Min båda hundar är rädda för barn men jag tror att om hunden vänjs med barn som valpar så ska det inte vara några problem med den saken.

Tror det uppfödare och boken syftar på är att man inte ska låta barnen ta hand om hunden och uppfostra den utan det ska en vuxen göra. Kanske det också handlar om det att barn inte låter hunden vara ifred utan stressar upp den, vet inte vad annat de kan syfta på.

WesthKiowas
0

Jag ser inget som helst problem att ha sheltie och barn…. Så länge man har koll på barnen och inte låter dem vara ensamma med hunden. Barn kan ju vara lite hårdhänta innan de har fått lära sig hur man hanterar djur. Min dotter är uppvuxen med sheltie och det har varit oproblematiskt.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Prizma_o_Kristall
0

Vår förra sheltie Nimbus fanns i hemmet 3 år innan jag föddes. Det var aldrig några problem! Jag brukade alltid busa med honom, fast en gång sprang jag nerför trappan hemma och hunden sprand efter. Jag tvärstannade, men hunden hann inte stanna. Så då ramlade jag nerför trappen:) Det minns jag ännu, även att jag bara var ca 2 år gammal då… Han fanns bara i livet tills jag var ca 3,5 år…. Han blev påkörd och dogGråter

Kramar

MissQuinn
0

Håller med #4 Jag har bara goda erfarenheter med min sheltie och barn. Min minsta son är 9 år och min Ossi älskar att ligga sidan om han i soffan och gosa.I skogen har dom race tillsammans och Ossi följer alltid efter honom för att se vad han hittar på (vallinstinkten anar jag) . Som #4 skriver så bör man inte lämna barn och hund ensamma,allt kan hända.

Mvh MissQ Glad

Jojsan
0

verkar bra att alla har bar erfarenheter av barn med hund :D