Funderar att skaffa en sheltie. Tips,råd?
Hej!
Jag är helt ny här! Glad jag hittade denna site.
Funderar på att skaffa en shetland sheepdog. Finns här någon som liksom jag bor i lägenhet och jobbar 8 tim varje dag - som skaffat hund, har hundvakt alt hunddagis under dagen - hur funkar det? Bor i storstad med stora grönområden.
Alla tips, råd eller andra kommentarer mottages tacksam!!

Hejsan o välkommen hit! :)
Är inte i samma situation som du men med hundvakt torde det nog gå bra. Det sägs ju att man inte ska lämna hunden ensam i mera än fyra timmar.
Kanske här finns någon som kan ge dig råd från egna erfarenheter. :)

*putt* ifall någon har svar att ge åt susannek:)
när du väl ska skaffa valpen så kan man ju inte lämna den i ett hunddagis första eller andra dagen eller så. man måste ju först vänja den vid allt å så :) men du kanske ska skaffa hund då du är ledig i såfall? men om nån tar hand om den borde det gå bra :) för man ska ju som sagt inte lämna den i hela 8 timmar själv. då blir den troligtvis rastlös å kan få dåliga oavnor..
Naturligtvis har jag (samt min pojkvän) inte för avsikt att det första vi gör lämna valpen på ett dagis! Självklart inte. Fullt införstådda med all tid det tar att lära känna valpen samt för den att lära känna oss och sin nya omgivning.
Jag undrade mer om här fanns någon som kanske kunde ge lite tips om vad man ska tänka på när man har en hund på dagis. Alternativt, kanske t o m varna för att INTE lämna en hund på dagis utan att istället ha en dagmatte. Mm mm Jag känner att jag vill få klarlagt så mycket som möjligt INNAN jag bestämmer mig för att köpa en hund. För det är ju trots allt väldigt få förunnat att bo på landet med stora ytor och där det är lätt att få passning av sin hund - det finns även väldigt många av oss som bor i en storstad och som dessvärre måste betala för sådant som kanske andra bara tar för givet och som inte heller kostar något.
låter bra :) har aldrig haft hund på dagis så vet inte hur det är.. planerar att ha min kommande hund på dagis då jag kommer plugga… :)
men tur att det iallafall går att ha en hund i stan å inte bara på landet.. :) men självklart är det bäst på landet :P